۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 455162

قائم‌مقام وزیر کشور خبر داد

ایجاد سازمان مدیریت اجتماعی در کشور

نخستین موضوع در سال جاری مسائل امنیتی است

قدس آنلاین – گیلان – نرجس غلامپور : قائم‌مقام وزیر کشور از ایجاد سازمان مدیریت اجتماعی در کشور خبر داد و گفت: از نظر ساختاری، شورای اجتماعی در کشور داشتیم و ماحصل آن شرایط موجود است بنابراین تصمیم گرفته شد سازمان مدیریت اجتماعی در کشور ایجاد شود.

ایجاد سازمان مدیریت اجتماعی در کشور

محمدحسین مقیمی در گردهمایی فرمانداران، معاونان و بخشداران گیلان در استانداری این استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای 17 شهریور و حجاج خانه خدا، اظهار کرد: امسال مسؤولیت‌هایی را وزیر کشور به عهده ما گذاشته است.

وی با بیان اینکه امسال باید نسبت به مسائل نگاه گسترده‌تر و عمیق‌تر داشته باشیم، افزود: نخستین موضوع در سال جاری مسائل امنیتی است.

قائم‌مقام وزیر کشور ادامه داد: در شرایط ویژه‌ای قرار داریم و کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی درگیر تروریست و داعش هستند و دشمنان تلاش می‌کنند دامنه ناامنی‌ها را به داخل ایران بکشانند اما با برنامه‌ریزی نیروهای امنیتی تاکنون نتوانسته‌اند موردی را به نتیجه برسانند.

وی با تأکید بر اینکه فرمانداران در شهرستان‌ها باید دقت بیشتری داشته باشند گفت: شورای تأمین شهرستان‌ها به موقع برگزار شود تا مشکل امنیتی نداشته باشیم به‌ویژه در ایام ماه محرم دقت بیشتری صورت گیرد.

در شرایط ویژه‌ای قرار داریم و کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی درگیر تروریست و داعش هستند و دشمنان تلاش می‌کنند دامنه ناامنی‌ها را به داخل ایران بکشانند

مقیمی موضوع دوم را چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی دانست که گریبانگیر جامعه است و گفت: سازمان مدیریت اجتماعی در کشور ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: از نظر ساختاری، شورای اجتماعی در کشور داشتیم و ماحصل آن شرایط موجود است بنابراین تصمیم گرفته شد سازمان مدیریت اجتماعی در کشور ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مسایل اجتماعی باید تداوم پیدا کند، یادآور شد: محور فعالیت‌های سازمان مدیریت اجتماعی، وزارت کشور است.

به گفته مقیمی، موضوعات طلاق، مواد مخدر، حاشیه‌نشینی، مسایل اخلاقی و ... در سازمان مدیریت اجتماعی پیگیری و آبان ماه امسال گزارش‌های اجتماعی جمع‌بندی و ارائه می‌شود.

وی معیشت مردم و اقتصاد به‌ویژه اقتصاد مقاومتی را مورد توجه دولت دانست و افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی به صورت فرماندهی آغاز به‌کار کرده و در تمام کشور عملیاتی شده است.

قائم‌مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه لازم است در استان‌ها به موضوع اقتصاد مقاومتی توجه شود، ادامه داد: فرمانداران در این عرصه در صف نخست هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی تصمیم‌های داخلی سریع به‌بار نمی‌نشیند و برجام نیاز به زمان دارد و تا رسیدن به اهداف باید از فرصت‌ها استفاده کنیم.

مقیمی اجرای تصمیم‌های داخلی را زمان‌بر خواند و یادآور شد: کاهش سود تسهیلات بانکی به‌لحظه نیست و از زمان تصمیم‌گیری دولت در مسائل داخلی زمان‌بر و وقت‌گیر بوده و باید بر تکریم ارباب رجوع دقت بسیار شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.