نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا وعده داد در صورت پیروزی، دولت سعودی را به دلیل دست داشتن در حادثه ۱۱ سپتامبر تحت پیگرد قضایی قرار دهد.

وعده انتخاباتی ترامپ درمورد عربستان و 11 سپتامبر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، نامزد نهایی جمهوریخوهان انتخابات آمریکا طی مصاحبه تلفنی خود با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت از هیلاری کلینتون رقیب خود متنفر نیست اما او نمی تواند آمریکا را به کشوری با شکوه تبدیل کند.

ترامپ طی این مصاحبه درباره انتخابات آمریکا، هک شدن سرورهای کمیته حزب دموکرات این کشور و جنگ عراق به اظهار نظر پرداخت.

رسانه های اصلی

مجری: «طی رقابت های خود برای پیروزی در انتخابات، چه چیزی شما را بیش از حد متعجب و شگفت زده کرده است؟ »

ترامپ: «عدم صداقت بیش از حد رسانه ها. آن ها صحبت های شما را به صورت کامل ضبط می کنند و برخی از قسمت ها آن را جدا می کنند یا آن ها را کوتاه و بلند می کنند، و یا آن را آنطور که می خواهند تنظیم می کنند و ناگهان از دل صحبت های شما صحبت هایی با بیان متفاوت بیرون می آید که اصلا شبیه آن چیزی نیست که شما آن را بیان کرده اید. »

عراق

ترامپ در مورد نابود کردن داعش نیز صحبت کرد و هیلاری کلینتون و اوباما را به دلیل نقشی که در خروج سربازان آمریکایی در سال 2013 از عراق داشتند به شدت مورد انتقاد قرار داد.

مجری: «برنامه زمانی خروح سربازان آمریکایی از عراق در زمان بوش طراحی شده بود. »

ترامپ: «من در آینده به شما می گویم واقعیت چه بوده است. »

مجری به ترامپ گفت بهتر است درباره جنگ عراق علاوه بر اوباما و کلینتون از «بوش» هم انتقاد کنید.

ترامپ پاسخ داد: «اشتباه اول ما این بود که در این جنگ وارد شدیم و زمانی هم که تصمیم به خروج از عراق گرفتیم اشتباه دوم خود را مرتکب شدیم. مسلما اوباما باعث بروز چنین وضعیتی شد. »

هیلاری کلینتون

ترامپ در مودر کلینتون به مجری برنامه گفت: «حداقل این است که کلینتون او ویژگی هایی را که باید برای ریاست جمهوری داشته باشد ندارد. »

نامزد جمهوریخواهان آمریکا گفت: «صحبت در مورد دوست داشتن هیلاری یا تنفر از او نیست. من هم دوست داشتم تا او کارش را به نحو احسنت انجام می داد تا ما این همه مشکل پیش پای خود نمی دیدیم. ترامپ افزود: «من جای دوری نمی روم، شاید روزی در مکانی با هیلاری سر یک میز بنشینم و با هم نهار بخوریم. »

مبارزات و مناظره های انتخاباتی

مجری: «آیا در انتظار مناظره های پیشرو با هیلاری کلینتون هستید؟ »

ترامپ: «هیچ چیز در زندگی ساده نیست. قرار نیست همه چیز ساده و راحت باشد ولی مسلما من در انتظار این مناظره ها هستم. »

این نامزد جمهوریخواه در مورد امکان دخالت روسیه در انتخابات آمریکا شک و تردید خود را بیان کرد.

ترامپ گفت: «احتمال این امر وجود دارد. شاید هم دموکرات ها بخواهند این کار را انجام دهند. من فقط می خواهم مطمئن شوم که این انتخابات 100 درصد سالم و منصفانه انجام می شود. »

11 سپتامبر

مجری: اگر در انتخابات پیروز شوید به درخواست خانواده قربانیان حادثه 11 سپتانبر که به دنبال کشف حقیقت در مورد علل این حادثه ترورریستی هستند و می خواهند تا دولت عربستان سعودی تحت تعقیب قضایی در دادگاه های آمریکا قرار گیرد پاسخ خواهید داد؟

ترامپ: «من در حال حال حاضر در حال بررسی و مطالعه علل این حادثه هستم. مطمئن باشید در صورت پیروزی در انتخابات ایده های جدیدی برای حل این موضوع دارد و مسلمل آن را بازنگری خواه کرد و اشتبهات فعلی آمریکا در این مورد را تکرار نمی کنم. »

مهاجران مکزیکی

مجری: من خیلی وقت است که شما را می شناسم. احساس قلبی شما در مورد مهاجران مکزیکی چیست؟

ترامپ به این سوال پاسخی نداد. به نظر می رسید تماس تلفنی قطع شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.