نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد ناوهای این کشور باید در صورت احساس خطر به شناورهای ایرانی در خلیج فارس شلیک کنند.

ترامپ:اگر رئیس جمهور شوم به شناورهای ایرانی شکلیک می کنم!

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان؛ "دونالد ترامپ، " نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در سخنرانی تبلیغاتی خود در پنساکولا، ایالت فلوریدا، مدعی شد: اگر من رئیس جمهور آمریکا شوم، ناوهای کشور باید درصورت مواجه با شناورهای ایرانی، به آنها شلیک کنند.
ترامپ در ادامه ادعای بی‌شرمانه خود افزود: سیاست امنیت ملی آمریکا اینطور ایجاب می‌کند که ارتش کشور به اندازه‌ای قدرتمند باشد تا هیچکس جرات نکند مزاحمتی برای آن ایجاد کند.  
ترامپ به ماجرای نزدیک شدن شناورهای ایرانی به ناوهای آمریکا در خلیج فارس اشاره کرد که در یک ماه اخیر 4 بار تکرار شد. در آخرین تنش بوجود آمده، یکشنبه گذشته شناورهای ایرانی در فاصله 91 متری ناو آمریکایی قرار گرفتند و نگرانی را در میان خدمه ناو بوجود آوردند.
ترامپ در ادامه لفاظی‌هایش افزود: درباره ایران، وقتی آنها با قایق‌های کوچکشان دور ناوشکن‌های زیبای ما می‌چرخند و رفتارهایی با مردم ما می‌کنند که نباید به آنها اجازه داده شود انجام دهند، ما به آنها شلیک کرده و آنها را از آن آبها بیرون می‌کنیم.
ترامپ در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد سیاست خارجی وی بر پایه دور نگه داشتن آمریکا از جنگ‌های بی‌پایان خاورمیانه استوار است. وی ابراز امیدواری کرد درصورت راهیابی به کاخ سفید از ارتش امریکا نیرویی قدرتمندتر خواهد ساخت و کاری خواهد کرد تا آمریکا نقش رهبری این کشور را در جهان تقویت می‌کند.
ترامپ در سخنرانی هفته گذشته نیز اعلام کرده بود میلیاردها دلار بودجه را صرف تقویت ارتش آمریکا می‌کند تا جنگنده، ناو و نیروهای نظامی بیشتری در این ارتش به خدمت گرفته شود. وی مدعی شد: با تقویت قوای نظامی آمریکا بار دیگر می‌توانیم نقش راهبردی واشینگتن را در جهان احیا کنیم. در این شرایط است که می‌توانیم از موضعی بسیار بالاتر با دیگر کشورها مذاکره کنیم. اما مهمتر از آن حفظ امنیت کشور است.
ترامپ که به دلیل تعریف و تمجیدهایش از "ولادیمیر پوتین، " رئیس جمهور روسیه، مورد انتقاد است درباره نزدیک شدن جنگنده‌های روسی به هواپیماهای نظارتی نیروی دریایی امریکا بر فراز دریای سیاه که فقط حدود 3 متر با آنها فاصله داشت، گفت: مطمئن باشید پوتین فقط به سران سیاسی کشور ما می‌خندد. جنگنده روسی به فاصله 3 متری از هواپیمای نیروی دریایی ما رسید، در حقیقت پوتین ما را به تمسخر گرفت، درست مثل ایران.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش از "باراک اوباما، " رئیس‌جمهور آمریکا، و "هیلاری کلینتون، " نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، انتقاد کرد و گفت سیاست‌های آنها باعث شده ایران به یک قدرت تبدیل شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.