نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران برخلاف اذعان مقامات رژیم صهیونیستی هیچ گاه به سمت بمب اتمی نخواهد رفت خاطر نشان کرد: بنیه دفاعی جمهوری اسلامی ایران امروز در بحث موشکی و صنایع نظامی ودفاعی به حدی افزایش پیدا کرده است که هیچ کشوری قادر نیست به ایران حمله کند از این ما در این شرایط به بمب اتم نیازی نداریم.

ایران تا کنون براجرای برجام کوتاهی نکرده است،آمریکایی ها در اجرای برجام دودل هستند/ایران برای دفاع از خود به بمب اتم نیازی ندارد

به گزارش قدس آنلاین ،ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درگفت و گو با میزان پیرامون میزان تحقق برجام ونظارت نمایندگان مجلس بر این توافق اظهار کرد: نمایندگان مجلس به خصوص در کمیسیون امنیت ملی هر سه ماه یکبار با حضور وزیر امور خارجه و اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان میزان تحقق برجام را مورد بررسی قرار می دهد.
وی افزو: همانطور که گزارشات مختلف از جمله گزارش آژانس انرژی اتمی اعلام کرده است جمهوری اسلامی ایران تا به امروز در اجرای برجام مر قانون را انجام داده است و در مباحث مختلف بر اساس مفاد برجام وظایفش را انجام داده است و هیچ خطایی در رویکرد ایران نسبت به این توافق دیده نمی شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه آمریکایی ها تمام تلاششان را به کار گرفته اند که برجام انجام نشود تاکید کرد: آمریکایی ها به دو جهت در میز مذاکره با ایران حضور پیدا کردند که یکی از این موارد این بود که به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا پی بردند و مطمئن شدند که ایران یکی از کشورهای قدرتمند دنیا است که برخورد نظامی و ادامه کارشکنی علیه آن فایده ای ندارد.
حسن بیگی تصریح کرد: نکته دوم است که آمریکایی ها استنباط می کردند که می توانند از طریق برجام بر ایران مسلط شوند و در کشور ما نفوذ پیدا کنند که این قضیه یکی از اشتباهات پنتاگون و "سیا" بود که تصور می کرد با تغییر دولت در ایران می تواند دامنه نفوذش را در کشور ما گسترش دهد.
وی خاطر نشان کرد: آمریکایی ها در صدد بودند با حضور در برجام در ایران نفوذ کرده و اپوزیسیون مخالف ایران را تقویت کنند و مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج علیه کشورمان قرار دهند از این رو در مذاکره هسته ای با ایران حضور پیدا کردند تا سیستم مهار دو جانبه ایران در داخل و خارج را عملیاتی کنند که به این هدف خود نتوانستند دست پیدا کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه در روند اجرایی شدن برجام شاهد بودیم که کشورهای اروپایی برای ارتباط، ‌سرمایه گذاری و تبادل نظر اقتصادی با ایران وارد عمل شدند تاکید کرد: آمریکا تمامی اقدامات لازم را انجام داد تا از افزایش ارتباط میان ایران و کشورهای اروپایی جلوگیری کند که خوشبختانه در این موضوع موفق نبود به گونه ای که شاهدیم دولتمردان آمریکایی اعلام می کنند که برجام به ضرر آنها و اسرائیل تمام شده است.
حسن بیگی با اشاره به اتخاذ سیاست فرار به جلو ازسوی رژیم غاصب صهیونیستی در مقابله با ایران اظهار کرد: اظهارات نتانیاهو در سازمان ملل پیرامون دستیابی ایران بمب اتم به خوبی گواه این است که اسرائیل از افزایش قدرت ایران در منطقه وجهان آگاه شده و این موضوع دامنه نگرانی این رژیم جعلی را افزایش داده است.
وی با بیان اینکه ایران برخلاف اذعان مقامات رژیم صهیونیستی هیچ گاه به سمت بمب اتمی نخواهد رفت خاطر نشان کرد: بنیه دفاعی جمهوری اسلامی ایران امروز در بحث موشکی و صنایع نظامی ودفاعی به حدی افزایش پیدا کرده است که هیچ کشوری قادر نیست به ایران حمله کند از این ما در این شرایط به بمب اتم نیازی نداریم.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه هر کشوری که فکر حمله به ایران به سرش بزند خودش آسیب خواهد دید گفت: توان نظامی ایران به گونه ای در شرایط فعلی افزایش پیدا کرده است که مقرون به صرفه نیست که کسی و یا کشوری بخواهد با ایران برخورد نظامی داشته باشد.
حسن بیگی با اشاره به برگزاری انتخابات در آمریکا تاکید کرد: به خوبی شاهد هستیم که دو نامزد دموکرات وجمهوری خواه آمریکا برای ریاست جمهوری تلاش می کنند که شکستی را که آمریکا در برجام کسب کرده جبران کنند چنانچه شاهدیم هیلاری کلینتون در شعارهای انتخاباتیش صراحتا می گوید که من اگر رئیس جمهور شوم با ایران برخورد خواهم کرد و از سوی دیگر دونالد ترامپ نیز در جریان شعارهای انتخاباتی خود صراحتا صحبت مقابله با ایران را مطرح می کند.
وی افزود: آمریکایی ها تمام تلاش خود را به کار بسته اند که با کشورهای هم سو و هم پیمان خود آنها را از برقرار ارتباط سیاسی و اقتصادی با ایران دور نگه دارند در حالیکه بالغ بر 18 کشور اروپایی همواره آمادگی خود را برای همکاری با ایران در مباحث مختلف مطرح کردند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه باید به این موضوع اشاره کنم که آمریکایی ها در اجرای روند برجام دو دل هستند تاکید کرد: دلیل این موضوع این است که مقامات آمریکایی توان دیدن افزایش قدرت ایران در منطقه وقرار گرفتن کشور ما در کنار جبهه مقاومت و حمایت از مردم مظلوم جهان را ندارند.
حسن بیگی با بیان اینکه سرنوشت و امنیت جمهوری اسلامی ایران به حمایت از جبهه مقاومت گره خورده است گفت: ما شاهد هستیم که طی ماه های اخیر حتی کشورهای همسایه ما مثل ترکیه نیز به این نتیجه رسیدند که بدون حضور ایران و حمایت از مقاومت به جایی نخواهند رسید و تکیه بر آمریکا هیچ منافعی برای آنها نخواهد داشت و روز به روز ناامنی کشورهایشان را افزایش خواهد داد.
وی با بیان اینکه تنها کشوری که امروز در منطقه با سیاست های آمریکا هم مسیر است عربستان سعودی است گفت: عربستان سعودی هم به طور حتم به تدریج به دلیل جنگ طولانی با یمن وکاهش بنیه مالی از همراهی آمریکا دست بر می دارد و در مسیر دیگری حرکت خواهد کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: دیگر کشورهای عربی منطقه خاورمیانه مثل امارات، قطر و کویت که جز هم پیمانان آمریکا محسوب می شود در واقع در پشت سر به ایران چراغ سبز نشان می دهند و از آینده خودشان نگران هستند و همواره دست نیاز به سمت جمهوری اسلامی ایران دراز می کنند و می گویند ما چاره ای نداریم چون فشار آمریکایی ها و عربستان روی ما است.
حسن بیگی با اشاره به شکست ائتلاف عربی در یمن و تنها ماندن عربستان در این جنگ تاکید کرد: عربستان امروز گریبانگیر مشکلات داخلی متعددی است به گونه ای که بسیار از کارشناسان پیش بینی می کنند که در آینده ای نزدیک با ادامه روند فعلی درگیری شدیدی بین خاندان آل سعود و مردم این کشور به وجود می آید که منجر به انهدام حاکمیت آل سعود خواهد شد.
وی درباره اینکه ایران در شرایط فعلی و با توجه به عدم پایبندی آمریکا به برجام چه سیاستی را باید اتخاذ کند تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران باید با درایت و هوشیاری همه اقدامات آمریکایی ها را زیر نظر قرار دهد و در جهت تامین منافع ملی و حفظ امنیت و تمامیت ارزی کشور وارد عمل شود زیرا ادامه این روند سبب خواهد شد تا کشورهای مختلف منطقه و جهان جذب ایران شوند و این سبب می شود آمریکایی ها تنها بمانند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: بنده معتقدم که در روزهای نه چندان دور کشورهای اروپایی هم آرام آرام به سمت ایران می آیند روندی که امروز به تدریج شاهد آن هستیم.
حسن بیگی افزود: البته این نکته نیز قابل اهمیت است که مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید حواسشان به این باشد که امتیاز کمتری به طرف مقابل بدهیم و امتیاز بیشتری را دریافت کنیم و تحت تاثیر شعارها و هجمه غربی ها و آمریکایی ها قرار نگیریم.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در بحث برجام با دونوع تحریم ها روبرو بود گفت: تحریم های دسته اول تحریم هایی بودند که آمریکایی ها وغربی ها آنها را اعمال کرده بودند اما تحریم های نوع دوم شامل تحریم هایی بودند که سازمان ملل بر ایران تحمیل کرده بود که خوشبختانه در جریان توافق برجام این تحریم ها برداشته شد و سبب شد تا بسیاری از کشورهای جهان به خصوص روسیه و چین دامنه روابط اقتصادی خود با ایران را افزایش دهند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: آن بخشی از تحریم ها که امروز در برجام تقریبا محقق نشده است بخش مربوط به تحریم هایی است که از سوی آمریکایی ها و برخی از کشورهای اروپایی اعمال شده است و متاسفانه تا به امروز رفع نشده که ماباید در این زمینه وارد عمل شویم.
حسن بیگی تصریح کرد: بنده معتقدم که آمریکایی ها در آینده ای نه چندان دور تنها می مانند و هم پیمانانشان هم آنها را ترک می کنند از این رو دولتمردان این کشور باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران یکی از بازیگران اصلی صحنه بین المللی است و به قدرت به کار خود ادامه می دهد.
وی پیرامون عملکرد نظارت بر برجام تصریح کرد: درخصوص عملکرد این هیئت باید به این نکته اشاره کنیم که این گروه با دقت بر میزان تحقق برجام و عملی شدن آن نظارت دارد که البته در این مسیر مجلس شورای اسلامی نیز اقدامات مد نظر خود را انجام داده و با همکاری با وزارت خارجه در این راستا با جدیت وارد عمل شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: ما در مجلس شورای اسلامی از وزارت خارجه خواسته ایم که در موضوع برجام و اجرای آن با جدیت وارد عمل شوند و خواسته های مقام معظم رهبری را سرلوحه کاری خود قرار دهند.
حسن بیگی خطاب به دولتمردان آمریکایی خاطر نشان کرد: آمریکایی ها باید بدانند که ملت ایران از خواسته های خود در جریان توافق برجام کوتاه نمی آیند از این رو پیش بینی ما این است که بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دولت آمریکا بر سر عقل بیاید زیرا آنها باید بدانند که زمان، ‌ زمان گذشته نیست که آنها بتوانند با زور به منافع خود دست پیدا کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.