احمد توکلی با بیان اینکه «حقوقهای نجومی» قلب مردم را آتش زد، گفت: بعد از تأکیدات مقام معظم رهبری برای برخورد با دریافت‌کنندگان حقوقهای نجومی، بنده به آقای روحانی گفتم که ایشان حکم حکومتی داده‌اند اما دولت از این فرصت استفاده نکرد.

 «حقوقهای نجومی» قلب مردم را آتش زد/ به روحانی گفتم که رهبری «حکم حکومتی» داده‌اند

یه گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، احمد توکلی ظهر امروز در نشست خبری سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت با اشاره به مسئله پرداختهای نجومی در دولت یازدهم اظهار کرد: اگر روحانی در موضوع فیش‌های حقوقی نامشروع، اقدام قاطع می‌کرد و با آن برخورد قاطع انجام دهد در دوره بعدی انتخابات نیز رئیس جمهور خواهد شد و حق او هم همین خواهد بود اما اگر با فساد که بدترین بلیه علیه مردم و نظام است، مبارزه نکند شاید فرصت را از دست بدهد.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنم روحانی با فساد مبارزه کند و علمدار این کار شود و یک دوره استراحت کند و دوباره برای دو دوره رئیس‌جمهور شود.

مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت تصریح کرد: رئیس‌جمهوری که بتواند به مهمترین مسئله نظام یعنی بحث مبارزه با فساد اهتمام بورزد، فرد لایقی خواهد بود ولو اینکه ضعف‌های دیگری داشته باشد بنابراین، این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

توکلی با بیان اینکه بعد از افشا شدن فیشهای حقوقی، فشار قوی در رسانه‌های اجتماعی نسبت به این پدیده زشت ایجاد شد، گفت: بعد از این فشار قوی در رسانه‌های مختلف، دولت بهترین فرصت را داشت تا به برخورد با حقوقهای نجومی بپردازد؛ دولت می‌توانست سخت‌ترین برخورد را با حقوقهای نجومی انجام دهد چرا که حمایت جمع پرشماری از مردم را در پی داشت.

وی تأکید کرد: اگر این برخورد با حقوقهای نجومی انجام می‌گرفت، قدمهای بعدی همچون مبارزه با وابسته‌سالاری نیز به‌صورت بهتری انجام می‌شد.

مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت تصریح کرد: دولت در زمینه مبارزه با حقوقهای نجومی، عملکرد خوبی را آغاز کرد اما نتوانست آن را به اتمام برساند، هنوز در این باره فرصت باقی است و امیدواریم اهتمام ویژه‌ای انجام پذیرد.

توکلی تأکید کرد: پرداخت‌های حقوقهای نجومی غیرقانونی و غیرمنصفانه بوده است و قلب مردم را به آتش کشید و این کار نیازمند برخورد مناسب و قاطع است.

وی با تذکر اینکه رهبر معظم انقلاب بر بررسی فیشهای حقوقی و تعیین ضوابط تأکید داشتند، گفت: بعد از تأکیدات مقام معظم رهبری، بنده به آقای روحانی گفتم که ایشان حکم حکومتی داده‌اند اما دولت از این فرصت هم استفاده نکرد.

مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت تصریح کرد: دولت می‌توانست از فرصت ایجاد شده از جمله تأکیدات رهبر معظم انقلاب و حمایت مردم در رابطه با مبارزه با فساد بهره بگیرد اما از این فرصت نتوانست استفاده کند.

توکلی افزود: دولت در حال حاضر باید فیشهای حقوقی را افشا کند و تمام مبالغ دریافتی به‌علاوه عدم‌النفع آن را از صاحبان فیشهای نجومی پس بگیرد.

وی تأکید کرد: آن افرادی که فیشهای نجومی را دریافت کرده‌اند باید از لحاظ شرعی و قانونی عدم‌النفع پولها را به دولت بازگردانند چرا که باید با این فیشها و تسهیلات نجومی به کارهای تجاری و پرسود پرداخته باشند که تمامی منافع آن باید عودت داده شود.

مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت درباره این پرسش که چه‌تعداد افراد حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند، گفت: تعداد افرادی که حقوقهای نجومی دریافت کردند، کم نیستند و مهم ماهیت کار است که باید بررسی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.