سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به آزمایش هسته‌ای کره شمالی تاکید کرد که کشورش کره شمالی را به عنوان یک قدرت هسته‌ای هرگز به رسمیت نخواهد شناخت.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، الیزابت ترودو، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری در واکنش به آزمایش هسته‌ای اخیر کره شمالی گفت: ما همواره به طور آشکار اعلام کرده‌ایم که کره شمالی را به عنوان یک قدرت هسته‌ای نمی‌پذیریم و هم‌چنین حاضریم تا با شریکان بین‌الملل خود برای حل صلح آمیز تهدید کره شمالی تلاش کنیم. و هم‌چنین بار دیگر بر حمایت از متحدان خود در منطقه تاکید می‌کنیم. ما مایل به از سرگیری هرگونه مذاکرات سازنده و در چارچوب مذاکرات شش جانبه‌ی هسته‌ای کره شمالی هستیم.

این مذاکرات شش جانبه شامل کشورهای آمریکا، کره شمالی، روسیه، چین کره حنوبی و ژاپن است که در سال 2005 و با خروج پیونگ یانگ از این مذاکرات متوقف شد.

تلویزیون دولتی کره شمالی صبح روز جمعه از آزمایش یک کلاهک هسته‌ای پیشرفته‌ی جدید خبر داد و مدعی شد که این کشور می‌تواند موشک بالستیک را به کلاهک هسته‌ای تجهیز کند.

پیش‌تر و ساعاتی پس از انجام آزمایش هسته‌ای کره شمالی اوباما اعلام کرد که کشورش هرگز کره شمالی را به عنوان یک قدرت هسته‌ای به رسمیت نخواهد شناخت و با رهبران کره‌جنوبی و ژاپن در این باره صحبت کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.