۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 455716

پایگاه خبری اخبارالساعه امروز شنبه در خبری به نقل از سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) نوشت: گروه های تروریستی داعش و القاعده در یمن علیه جنبش انصارالله همکاری می کنند.

همکاری داعش و القاعده علیه انصارالله یمن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، 'جان برینان' مدیر سازمان اطلاعاتی آمریکا افزود: هرچه از بحران های عراق و سوریه فاصله بگیریم٬ می بینیم همکاری بین القاعده و داعش و دیگر گروه های تروریستی مخالف همانند آنچه که در یمن اکنون شاهد آن هستیم٬ افزایش می یابد و آنها برای مقابله با دشمن مشترک با یکدیگر همکاری تاکتیکی دارند.

گروه تروریستی القاعده نیز همانند داعش در یمن دست به اعدام های وحشیانه زده است و اخیرا 15 سرباز یمنی را به شیوه داعش به قتل رساند و چهار تن از آنان را سر برید.شماری از این سربازان در حالی کشته شدند که دستان و دهانشان بسته بود و شدیدا شکنجه شده بودند.

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله نیز تاکید کرده است که آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی از القاعده در یمن حمایت می کنند.

وی افزود: عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن به طور علنی با القاعده ائتلاف تشکیل داده و پس از آزاد کردن زندانیان این سازمان تروریستی خطرناک هم اکنون نیز بر فعالیت های آنان نظارت مستقیم دارد.

گروه القاعده با حمایت آمریکا، عربستان و اسرائیل در یمن تقویت شده و این گروه نیز در کنار داعش از روش های این گروه برای ترساندن مردم وتسلط بر مناطق بیشتر استفاده می کند اما مردم یمن به رهبری انصارالله با مقاومت و نبرد شجاعانه و آگاهانه خود تلاش می کنند تا این توطئه بین المللی را خنثی کنند تا کشورشان به سرنوشت کشوری مانند لیبی دچار نشود.

سایت خبری تحلیلی 'میدل ایست آنلاین' در گزارشی نوشت: به عقیده ناظران٬ فعال شدن ناگهانی القاعده در یمن تحت تأثیر حوادث سوریه و به ویژه ورود گروه موسوم به 'دولت اسلامی در عراق و شام'(داعش ) به این بحران است.

بر اساس این گزارش، با وجود اختلافات شدید داعش و گروه 'جبهه النصره' به عنوان شاخه القاعده در سوریه، داعش در فعال شدن القاعده در یمن نقش گسترده ای دارد به صورتی که القاعده یمن مسأله وابستگی خود به داعش را پنهان نمی کند و آشکارا از این گروه حمایت می کند.

'مأمون حاتم' از سران القاعده یمن بارها حمایت خود را از داعش اعلام کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.