رئیس شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه گفت: آن‌قدر نقطه‌های امید در انقلاب و کشور داریم که نباید بگذاریم مردم به سمت ناامیدی کشیده شوند، ایران و انقلاب اسلامی به رهبری امام خامنه‎ای یک ابرقدرت است و این اغراق نیست.

نقطه‎های امید در انقلاب اسلامی بسیار است/ بزرگ‌ترین خیانت ناامید کردن مردم است/ ایران به رهبری امام خامنه‎ای یک ابرقدرت است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، حجت‎الاسلام سید رضا تقوی در اجلاسیه ائمه جمعه مازندران که با موضوع نماز جمعه قرارگاه فرهنگی با تحقق شعار سال در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در دست گرفتن فرماندهی قرارگاه فرهنگی در هر منطقه در واقع به‎دست گرفتن مدیریت اجتماعی است و نیاز به ویژگی‌هایی دارد که نخستین شرط آن «خوداصلاحی» است.
وی با بیان اینکه یک مدیر خوب باید زمان‎شناس باشد، افزود: امام  صادق(ع) فرمودند: «العالم بِزمانه لا تهجُم علیه اللوابس» یعنی شبهات به کسی که زمانه خود را بشناسد هجوم نمی‌آورد، بسیاری مواقع فرصت‌ها را از دست می‌دهیم و به این خاطر است که زمان را نمی‌شناسیم و نمی‌توانیم فرصت‌ها را تجزیه و تحلیل کنیم، لذا به‎راحتی از کنار آنها می‌گذریم و به جایی می‎رسیم که همه چیز را از دست دادیم.
رئیس شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به ویژگی مهم
دیگر در یک مدیر اجتماعی، گفت: روش‎هایی که در قرارگاه‌های فرهنگی به‌کار گرفته می‎شوند، باید برنامه‎ریزی‎ها را به اهداف برسانند، گاهی اهداف ‎خوبی انتخاب می‎شوند اما روش‌های اجرا خوب نبوده و در مخاطب تأثیری نمی‎گذارند.
این مسؤول با بیان اینکه یک مدیر اجتماعی باید برای هر روز خود یک حساب باز کرده و برنامه داشته باشد، بیان کرد: اکنون 6 ماه از سال می‎گذرد و تازه می‌نشینیم برای 6 ماه بعد باید چه کنیم؟
تقوی ادامه داد: مدیر اجتماعی باید بصیرت و آگاهی بسیار بالایی داشته باشد زیرا اگر کسی متولی اداره امور 10 نفر می‎شود باید عقل 40 نفر را داشته باشد و به همین نسبت نیز باید بینش و بصیرت بالایی در مدیریت افراد بیشتر، به‌خرج بدهد.
وی بیان کرد: توانایی در اداره امور و کفایت نیز از ویژگی‎های یک مدیر اجتماعی است، برخی‎ها علم و دانش دارند اما نمی‌توانند آن را پیاده کنند و این یک ضعف است.
رئیس شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه کشور درباره راه‌های حفظ مردم در صحنه، خاطرنشان کرد: افرادی می‎توانند مردم را در صحنه نگه دارند که از سرمایه و اعتبار اجتماعی بهره‌مند باشد، به مردم امید واقعی بدهند و آنها را نسبت به آینده زندگی امیدوار کنند.
این مسؤول تصریح کرد: آن‌قدر نقطه‌های امید در انقلاب و کشور داریم که نباید بگذاریم مردم به سمت ناامیدی کشیده شوند، ایران و انقلاب اسلامی به رهبری امام خامنه‎ای یک ابرقدرت است و این اغراق نیست، همه قدرت‌های جهان یک طرف و قدرت ایران در طرف دیگر، این قدرت ایران اسلامی است که نگذاشت یک اسرائیل دیگر در سوریه ایجاد شود، در جنوب لبنان انسان‌هایی تربیت شدند که اسرائیل و ارتجاع منطقه از آن وحشت دارند.
تقوی ادامه داد: مشکلات درونی در هر کشوری وجود دارد، مردم را نباید با فیش‌های حقوقی و ... از انقلاب ناامید کنیم، باید نقاط قوت و اقتدار اسلام را بیان و مردم را در صحنه نگه داریم، البته پیگیری ضعف‌ها و فتنه و فتنه‌گری باید باشد اما این کار ما ائمه جمعه است که باید به مردم امید بدهیم.
وی بیان کرد: جنگ تحمیلی هشت ساله را پشت سر گذاشتیم، اکنون در حوزه نظامی، در سلول‌های بنیادین و هسته‌ای آنقدر توانمندی داریم که مایه اتکای ملت است، لذا به مدد این توانمندی‌ها باید مردم را امیدوار نگه داریم زیرا بزرگ‌ترین مصیبت و بلا وقتی است که مرم ناامید شوند و این بدترین خیانت است که فردی بخواهد مردم را ناامید کند.
رئیس شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه کشور در پایان گفت: بیش از توان از مردم توقع و انتظار نداشته باشید، مدیر اجتماعی باید مردمی باشد و با آنها همدردی کند، از اشرافیت فاصله بگیرد و به طبقه ضعیف توجه کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.