دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت گفت: در تدوین برنامه توسعه ششم به مفاهیم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت توجهی نشده است.

برنامه ششم توسعه بدعتی در تاریخ برنامه‌ریزی کشور/تدوین پیوستی در ۵ محور برای برنامه ششم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  فارس، دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت صبح امروز در نشست خبری تحت عنوان «تبیین پیشنهادهای هفت‌گانه الگوی پیشرفت اسلامی-ایرانی برای برنامه ششم» در خبرگزاری تسنیم اظهارداشت: برنامه ششم توسعه یک بدعت در حوزه برنامه‌ریزی کشور محسوب می‌شود و بر این اساس مجلس نهم در سال گذشته حاضر به تصویب آن نشد و رضایت به تجدید برنامه پنجم توسعه کشور داد.

وی افزود: یکی از تفاوت‌هایی که فصول تدوین برنامه ششم با سایر برنامه‌ها دارد تلاقی پیدا کردن آن با سال دهم و یازدهم گفتمان‌سازی برای الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت است.

وی در ادامه با بیان اینکه الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت یک رقیب جدی برای توسعه غربی در حوزه برنامه‌ریزی است، توضیح داد: این رقابت عاملی شده است که برنامه‌ریزان کشور به راحتی نتوانند با همان گزاره‌های ناکارآمد غربی تحت عنوان پیشرفت به مجلس و نخبگان برنامه توسعه‌ای ارائه دهند.

وی با بیان اینکه معتقدم که در زمان تدوین برنامه توسعه کشور یک قیام نخبگانی علیه برنامه ششم به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: بخش عمده این قیام نخبگانی بی‌توجهی برنامه ششم به مفاهیم الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت است.

حجت‌الاسلام کشوری با بیان اینکه مسئولین محترم و جریان توسعه‌گرا به بحث الگوی پیشرفت اسلامی-ایرانی آشنایی لازم را ندارند، اظهارداشت: برای آشنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و کارشناسان توسعه‌گرا تصمیم به پیوستی تحت عنوان الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت به برنامه ششم توسعه گرفتیم.

وی با بیان اینکه این پیوست الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت تحت 5 سرفصل تنظیم شده است، گفت: 4 سرفصل این پیوست مربوط به مباحث نظری است و سرفصل پنجم آن عبارت است از 7 ماموریت پیشنهادی ما به دستگاه‌های مختلف نظام.

حجت‌الاسلام کشوری مأموریت‌های پیشنهادی 7 گانه الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی را  3 پیشنهاد جهت بهبود فضای نهاد خانواده، 2 پیشنهاد برای پیشگیری از وقوع جرم، یک پیشنهاد برای ترجمه‌زدایی از پایان‌نامه‌ها و آخرین پیشنهاد مرتبط با مردمی شدن اقتصاد بر شمرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.