قدس آنلاین - ایلام: در حضور جمعی از مسئولان استانی، کلنگ ساخت یک باب مدرسه با مشارکت بانک آینده به زمین زده شد.

کلنگ زنی مدرسه در ایلام با مشارکت بانک آینده

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، ناظر حوزه اعتبارات مرکزی بانک آینده در حاشیه این آئین با بیان اینکه 15 مردادماه امسال سومین سالگرد تاسیس این بانک بود، گفت: در سومین سالگرد تاسیس این بانک و در جشن شهروندی، این بانک با مشارکت کارکنان، تصمیم به ساخت مدارس مشارکتی گرفته شد.

ناصر کریمی با بیان اینکه این بانک پس از برنامه ریزی، ساخت هشت مدرسه را در هشت نقطه کشور در نظر گرفت که امروز و در آستانه عید سعید قربان عملیات ساخت آنها بصورت همزمان آغاز می شود، اظهارداشت: بانک آینده برای ساخت هر مدرسه پنج میلیارد ریال و در مجموع 40 میلیارد ریال مشارکت می کند و پیش بینی می شود این مدارس سال آینده مورد بهره برداری قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه این بانک برای مشارکت و همراهی دولت در مسئولیت های اجتماعی اهتمام جدی دارد، افزود: این بانک علاوه بر ساخت فضاهای آموزشی، در تجهیز آنها نیز مشارکت فعال خواهد داشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام نیز در این آئین با بیان اینکه این مدرسه ابتدایی شش کلاسه در زمینی به گستره یک هزار و 222 متر مربع احداث خواهد شد، گفت: این واحد آموزشی، در مجموع 16 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای اتمام عملیات ساخت نیاز داشته که پنج میلیارد آن توسط بانک آینده تامین خواهد شد.

سعید هژبری با اشاره به اینکه این مدرسه در ضلع غربی شهر ایلام و در جوار مسکن مهر احداث شده که با بهره برداری از آن مشکل دسترسی ساکنان این منطقه به فضای آموزشی رفع می شود، اظهارداشت:  در حال حاضر، 76 طرح آموزشی با 54 هزار متر مربع زیربنا در استان در دست ساخت بوده که از این تعداد 43 مدرسه با 24 هزار متر مربع زیربنا با مشارکت افراد خیر در حال احداث است.

وی یادآور شد: امیدواریم با بهره برداری از این فضاها، سرانه استاندارد آموزشی برای دانش آموزان مناطق مختلف این استان فراهم شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.