سفیر سوریه در سازمان ملل تصریح کرد که سازمان ملل ابزار دست کشورهای ابرقدرت است.

بشار جعفری: سازمان ملل ابزار دست ابرقدرت‌ها شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازایسنا،  بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنرانی خود در کنفرانس شیلر گفت: سازمان ملل در سال‌های گذشته به ابزار دست آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای ابرقدرت برای تحقق منافع‌شان در خاورمیانه صرف‌نظر از میلیون‌ها خانواده‌ای که آواره و هزاران نفری که کشته و یتیم و بیوه شده‌اند، تبدیل شده است.
وی گفت: جنگ علیه عراق به دلیل سلاح هسته‌ای یک دروغ بزرگ بود به این دلیل که زمانی که آمریکا می‌خواست اشتباه جورج بوش را سانسور کند سازمان ملل نیمه‌شب جلسه‌ای را برگزار کرد تا تمامی کشورها نتوانند در آن حضور یابند. در این نشست دبیرکل سازمان ملل با پایان فعالیت تیم جستجو و کشف سلاح هسته‌ای در عراق موافقت کرد.
جعفری گفت: عجیب است که تمامی پرونده‌ها در صندوق‌های آهنینی قرار داده شد که بعد از ۶۰ سال باز می‌شود. رمز این صندوق‌ها نیز در دست دبیرکل سازمان ملل است. ما این اخبار را از مطبوعات آمریکا نمی‌شنویم این اخبار از سوی خبرگزاری‌های جهانی به شکل عمدی سانسور می‌شوند.
وی در اظهارات دیگری با مایکل مورگان، سردبیر و گزارشگر برنامه نبض آمریکا گفت: باید نقاب دروغین از چهره کشورهایی که مدعی جنگ علیه تروریسم هستند و در عین حال از آن حمایت می‌کنند، برداشته شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.