۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۳
کد خبر: 456048

سه روز پس از پنجمین آزمایش هسته‌ای توسط کره شمالی، سئول می‌گوید، پیونگ‌یانگ این قابلیت را دارد تا هر زمانی که خواست یک بمب دیگر هسته‌ای را در تونل‌های این کشور که به منظور آزمایش هسته‌ای تعبیه شده‌اند، منفجر کند.

ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی در راه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، تازه‌ترین آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی که تا به امروز شدیدترین مورد از مجموعه آزمایش‌های آن بوده است، نگرانی‌های گسترده‌ای را در این باره ایجاد کرده که پیونگ‌یانگ تلاشش را برای ساخت کلاهک‌های کوچک و پیشرفته‌تر افزایش داده است. سئول، واشنگتن و متحدان آن‌ها همگی قاطعانه متعهد شده‌اند تا فشارها و تحریم‌های بیشتری را علیه پیونگ‌یانگ اعمال کنند.
مون یانگ گیون، وزیر دفاع کره‌جنوبی در همین حال تاکنون از ارائه جزئیاتی درباره شواهد موجود دال بر احتمال آزمایش تسلیحاتی هسته‌ای دیگر از سوی پیونگ‌یانگ خودداری کرده است اما وی به خبرنگاران گفته است که مقامات اطلاعاتی کشورش و آمریکا معتقدند کره شمالی توانایی آزمایش یک بمب اتمی دیگر را دارد.
پس از آزمایش جدید پیونگ‌یانگ عالی‌ترین مقام اطلاعاتی کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی در تاسیسات آزمایشی خود در پیونگی‌ری دست کم دو یا سه تونل دیگر برای آزمایش‌های هسته‌ای دارد که از آن‌ها استفاده نکرده است و هر وقت کیم‌جونگ اون، رهبر این کشور بخواهد می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.
امروز (دوشنبه) هم‌چنین خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی در گزارشی به نقل از منابع دولتی این کشور نوشت، نشانه‌هایی وجود دارد که پیونگ‌یانگ در یکی از این تونل‌ها استفاده نشده مقدمات آمادگی یک آزمایش دیگر را فراهم کرده است. با این حال این خبرگزاری جزئیات بیشتری در این باره ارائه نداده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.