عضو فراکسیون ولایت مجلس گفت: همه تلاش این بود که فراکسیون مستقلین شکل نگیرد اما بالاخره این اتفاق افتاد ولی بازهم این جدایی را انشقاق بین نیروهای اصولگرا در مجلس دهم نمی‌دانیم.

 تلاش کردیم که فراکسیون مستقلین شکل نگیرد/فراکسیون سوم به معنی اقلیت شدن اصولگرایان در مجلس نیست /احساس خطر نمی‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرآنلاین ، محسن کوهکن در مورد تشکیل فراکسیون سوم در مجلس شورای اسلامی گفت:این دوستان که فراکسیون سوم را تشکیل داده اند، تشکیل شورای هماهنگی بین فراکسیون مستقلین و ولایت را نیز مطرح کرده اند، از همین منظر هم معتقدیم که تشکیل این فراکسیون را نباید برچسب انشقاق زد و تصور کرد که مواضع و دیدگاه های ما متفاوت است بلکه دوستان تشخیص دادند که در قالب این فراکسیون مسائل را پیگیر کنند.

وی در مورد اینکه آیا با تشکیل فراکسیون سوم تعداد نمایندگان اصولگرا در اقلیت قرار نمی گیرند، اظهار داشت: باید منتظر بمانیم که  جلسات فراکسیون سوم  تشیکل شود، بعد در مورد تعداد و اینکه اصولگرا ها اقلیت می شوند نتیجه گیری کنیم در حال حاضر چنین نتیجه ای از این موضوع نمی توان گرفت.

کوهکن تصریح کرد:همه تلاش ما این بود که این اتفاق نیفتد اما بالاخره این اتفاق افتاد ولی بازهم این جدایی را انشقاق بین نیروهای اصولگرا در مجلس دهم نمی دانیم چراکه ما معتقدیم انشقاق به روحیه، نگاه و رفتار فراکسیونی  بستگی دارد. امکان دارد ما در قالب یک فراکسیون باشیم اما نوع رفتار افراد موجب تشنج و درگیری شود و یا در قالب دو فراکسیون عمل کنیم اما هیچ تشنج و درگیری نیر با هم نداشته باشیم، در واقع  در کلیات باهم همراه باشیم اما در جزییات اختلافاتی داشته باشیم و همه مسائل را در یک ریل عقلانیت پیگیری کنیم .

وی با بیان اینکه از تشکیل فراکسیون سوم احساس خطری نمی کنیم گفت: ما معتقدیم نمایندگان مجلس صاحب درک و بینش و بصیرت هستند و خودشان باید تصمیم بگیرند و تشکیل این فراکسیون هم در همین راستا قلمداد می کنیم. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.