قدس آنلاین- بیرجند:اتاق بازرگانی خراسان جنوبی با همکاری نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف از روند تولید محصولات صنایع دستی اصیل و با کیفیت این شهرستان، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و معرفی صنایع دستی شهرستان به تجار و بازرگانان، مستند سازی کرد.

صنایع دستی خوسف در قالب مستند به تجار و بازرگانان معرفی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، علی صالحی گفت: در دنیای امروز رویکرد غالب کشورهای توسعه ‌یافته بر رشد و فراگیری صنایع خلاق مثل صنایع‌دستی و هنرهای سنتی است درحالی که بسیاری از آنها بر خلاف کشور ما ظرفیت‌های بومی در این حوزه ندارند اما اهمیت بالای صنایع خلاق و تأثیر فراوانی که بر توسعه پایدار کشورها دارد، آنها را به این سمت و سو سوق داده است.

مسئول میراث فرهنگی شهرستان خوسف افزود: آنچه که مهم است استفاده از تمام ظرفیت‌های تولیدی کشور است و اگر ما در برخی از صنایع بزرگ با موانعی جدی مواجه و یا نیازمند تکنولوژی خارجی هستیم، باید بتوانیم از ظرفیت‌های درونی خود از جمله صنایع دستی که ریشه در فرهنگ و سنن مردم ایران دارد، بهره بگیریم.

وی بیان کرد: اشتغالزایی، صادرات محصولات غیرنفتی، افزایش سرانه تولید ملی و غیره تنها بخشی از ظرفیت صنایع دستی در اقتصاد کشور است که نیاز به حمایت بیشتر دولت دارد.

صالحی افزود: در همین راستا اتاق بازرگانی خراسان جنوبی با همکاری میراث فرهنگی شهرستان خوسف از کارگاههای سفال گری در شهر خوسف، پارچه بافی، گوهر تراشی، جاجیم بافی در خانه صنایع دستی روستای کوشه سفلی بازدید کردند و از روند تولید محصولات اصیل و با کیفیت مستندسازی شد.

مسئول میراث فرهنگی شهرستان خوسف یکی از بخش‌های مهم اقتصادی و فرهنگی در ایران را حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی دانست که ابزاری قابل توجه برای صادرات کالا، اشتغالزایی، جذب توریسم و بالا بردن سطح تولید ملی به شمار می‌رود.

صالحی گفت: کشور ایران از اقوام و آداب و رسوم مختلف تشکیل شده که هر کدام از این اقوام با توجه با تاریخ و فرهنگ خود، در صنایع دستی و هنرهای سنتی حرفهای بسیاری برای گفتن دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.