قدس آنلاین: یکی از محوریت های مسجد طراز، درک و شناخت درست از آسیب های اجتماعی و برنامه ریزی لازم در راستای رفع این آسیب ها است.

برنامه جمکران برای رفع مشکلات فرهنگی زائران!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبستان، حجت الاسلام عباس ابراهیمی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ضمن اشاره به برخی برنامه های اجتماعی فرهنگی این مسجد اظهار کرد: یکی از محوریت های مسجد طراز، درک و شناخت درست از آسیب های اجتماعی و برنامه ریزی لازم در راستای رفع این آسیب ها است.

وی افزود: در همین راستا نشست تخصصی با حضور صاحبنظران و کارشناسان این عرصه و به همت بنیاد پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران پیش بینی شده که در آن آسیب های اجتماعی ای که در بخشی از مخاطبان مسجد با آنها مواجه هستیم، بررسی شود.

معاون فرهنگی مسجد جمکران تصریح کرد: از جمله آسیب هایی که در این زمینه می توان به آنها اشاره کرد آسیب ها و مباحث انحرافی اعتقادی در زمینه مهدویت و وجود فرقه های انحرافی است که در جامعه شاهد آن هستیم.

وی افزود: این موضوعات در قالب یک نشست علمی مورد بررسی و مداقه قرار گرفته و با توجه به نقطه نظرات کارشناسان حاضر در نشست، راهکارهایی برای آنها ارائه می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی تاکید کرد: طبیعی است که در فرآیند خدمت رسانی به زائران، هر چه دقت و توجه ما یک توجه علمی و کارشناسی شده باشد، به همان میزان موفق تر خواهیم بود. این که نیاز زائر را بشناسیم و آسیب هایی را که زائر با آنها مواجهه دارد، شناسایی کنیم و بر اساس آن بتوانیم برنامه ها و خدمات فرهنگی خود را ارائه دهیم یک ضرورت است.

معاون فرهنگی مسجد جمکران در همین رابطه تاکید کرد: منظور از خدمات رسانی با پشتوانه علمی و کارشناسی این است که یک اتاق فکر و مجموعه ای علمی، در رابطه با مسائل مساجد و آسیب های موجود راهکارهای علمی و راه حل های مناسب اجتماعی ارائه می کنند و ما بر اساس این راهکارها، خدمات مناسبی را به زائران از گروه های مختلف سنی، گروه های مختلف اجتماعی و حتی گروه های مختلف ملی و بین المللی طراحی می کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این جلسه به ریاست حجت الاسلام لاجوردی و دبیری دکتر سید مجید امامی برگزار می شود و بررسی ظرفیت های فرهنگی ارتباطی مسجد در پیشگیری، درمان و آگاهی بخشی آسیب های اجتماعی با حضور معاون و مدیران فرهنگی در دستور کار آن قرار دارد. همچنین، دکتر محمدتقی کرمی و دکتر علاسوند از کارشناسان حوزه مسائل اجتماعی و زنان نیز در این نشست به ارائه بحث می پردازند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.