قدس آنلاین: به حفظ قرآن کریم اکتفاء نشود زیرا آنچه که اهمیت دارد پیاده کردن قرآن کریم در زندگی است؛ هنگامی که همه زندگی دانشجویان قرآنی شود تمام دنیا را قرآنی می کنند؛ قرآن کریم برای تمام مسائل پاسخ دارد و ماهم قبل از انجام دادن هر کاری به قرآن کریم مراجعه می کنیم.

درخواست قرآنی آیت الله علوی گرگانی از دانشگاه ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار محمد حسن نادری سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قم با اشاره به آیه 9 سوره اسراء بیان داشت: انسان از فهم آیات قرآن کریم عاجز است زیرا قرآن از سوی خداوند نامحدود نازل شده و فهم بشر محدود است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: به دلیل این که انسان از فهم آیات قرآن کریم عاجز است گفته شده قرآن را از عترت جدا نسازید؛ اخیرا شنیده می شود برخی بیان می کنند در قرآن کریم دستور به تدبر در آیات داده شده و نیازی به روایت نیست در حالی که چنین سخنانی ضد قرآن و مخالف روایات ائمه معصومین(س) است.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرماید به قرآن و ائمه معصوم(ع) تمسک کنید و این دو را در کنار یکدیگر قرار دهید؛ این مطلب نشان می دهد قرآن به تنهایی نمی تواند راهنما باشد و به مبین که ائمه معصوم(ع) هستند نیاز دارد زیرا در غیر این صورت قرآن را به تنهایی بیان می کرد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که متأسفانه در دانشگاه ها به صورت حاشیه ای به برنامه های قرآنی پرداخته می شود، اظهارداشت: در دانشگاه ها سایر علوم اهمیت دارند و در حاشیه و علوم جنبی به قرآن کریم پرداخته می شود در حالی که اصل قرآن کریم است؛ البته این سخن بدین معنا نیست که سایر علوم اهمیتی ندارند بلکه علم نور و کمال است اما آنچه که دارای نورانیت معنوی است و در روحیه دانشجویان تأثیر می گذارد قرآن کریم است.

وی اضافه کرد: به حفظ قرآن کریم اکتفاء نشود زیرا آنچه که اهمیت دارد پیاده کردن قرآن کریم در زندگی است؛ هنگامی که همه زندگی دانشجویان قرآنی شود تمام دنیا را قرآنی می کنند؛ قرآن کریم برای تمام مسائل پاسخ دارد و ماهم قبل از انجام دادن هر کاری به قرآن کریم مراجعه می کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: از سایر سازمان ها و دانشگاه های دیگر در زمینه جشنواره های قرآنی استفاده شود و با حوزه علمیه نیز ارتباط برقرار کنید.

گفتنی است، در آغاز این دیدار محمد حس نادری سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قم از برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشگاههای علمی کاربردی سراسر کشور از 6 تا 8 مهرماه در استان قم خبر داد و گزارشاتی در این زمینه ارائه کرد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.