قدس آنلاین: به واسطه مشکلات جهان اسلام و فراز و نشیب هایی که وجود دارد از شخصیت تأثرگذار حضرت آمنه به عنوان یک الگو غفلت شده است، از اردیبشهت 95 با حمایت تولیت آستان مقدس بانوی کرامت درباره این بانوی بزرگوار پژوهش ها آغاز شده است.

برنامه آستان حضرت معصومه(س) برای تبیین شخصیت مادر پیامبر(ص)

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رسا، حجت الاسلام صفر فلاحی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س)  در دیدار ستاد برگزاری این کنگره با حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ارائه گزارشی از برگزاری کنگره های گوناگون از سوی آستان مقدس بانوی کرامت پرداخت.

وی افزود: سال 85 کنگره ای برای تبیین شخصیت حضرت معصومه(س) برگزار شده و از مراجع تقلید و بزرگان نیز در آن برنامه استفاده شد که بسیار تأثیرگذار بوده و 53 اثر علمی تولید شده که هنوز دبیرخانه آن فعال است.

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به دومین کنگره آستان مقدس تحت عنوان علی بن ابراهیم قمی اظهار داشت: این کنگره نیز برنامه خوبی بود و آثار این شخصیت علمی احیا شد؛ کنگره سوم که قرار است برگزار شود کنگره حضرت آمنه خواهد بود که امیدواریم آثار و برکات آن در جهان اسلام و جهان اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: به واسطه مشکلات جهان اسلام و فراز و نشیب هایی که وجود دارد از شخصیت تأثرگذار حضرت آمنه به عنوان یک الگو غفلت شده است، از اردیبشهت 95 با حمایت تولیت آستان مقدس بانوی کرامت درباره این بانوی بزرگوار پژوهش ها آغاز شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که ابعاد زندگی حضرت آمنه(س) باید برای جامعه به ویژه بانوان تبیین شود، ابراز داشت: بنا بر این است که آثار این کنگره به زبان های عربی، فارسی، انگلیسی و اسپانیولی تولید شود، همچنین آثاری برای کودکان و نوجوانان در قالب نرم افزار ارائه می شود.

وی عنوان کرد: حضرت آمنه(س) از امتیازات ویژه ای برخوردار هستند و امیدواریم که این کنگره اقدامی اثرگذار و محور وحدت جهان اسلام باشد.

همچنین در ابتدای این دیدار حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی نژاد رییس حوزه تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که نهادهای کشور درباره شخصیت حضرت آمنه کار خاصی انجا نداده اند، گفت: آستان مقدس حضرت معصومه(س) سومین کنگره خود را پس از کنگره های حضرت معصومه(س) و علی بین ابراهیم، درباره شخصیت حضرت آمنه برگزار می کند.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم افزود: فعالیت های این کنگره از اردیبهشت امسال آغاز شده و در آبان ماه سال 96 برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.