۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 456585

قدس آنلاین: اسلام وهابیت، اسلام نیست؛ علمای اهل سنت، خوشبختانه در چچن اعتراف کردند که وهابیت از مذاهب اهل سنت نمی باشد؛ ما نیز آنها را مسلمان نمی دانیم و به همین خاطر مشخص است که وهابیت ساختگی است و هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

تفسیر آیت الله مکارم از جنایات وهابیت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم اظهار داشتند: قلب انسان دارای انعطاف در مقابل مسائل عاطفی است؛ برای لطیف شدن و خداپسند شدن قلب باید نسبت به ایتام ترحم کرد؛ یتیم نیازمند غذای جسم و غذای روح است.

ایشان بیان کردند: غذای روح یتیم، کشیدن دست نوازش روی سر اوست؛ به این معنا که باید به حدی محبت کنیم که این محبت جایگزین والد او باشد؛ خدمت به یتیم، در واقع خدمت به خود شخص نیز می باشد؛ خدمت به یتیم سبب می شود که قلب انسان ملایم و نرم شود.

این مرجع تقلید اظهار کردند: کمک به نیازمندان پیش از آنکه آن نیازمند را بهره مند کند، ابتدا خود شخص نیکوکار را منتفع می سازد؛ زیرا این کار سبب پرورش انسان خواهد شد؛ انفاق دارای آثار خاص و ویژه فردی و اجتماعی است؛ پیامبر اکرم فرمودند که کمک به یتیم موجب برآورده شدن حاجات است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به فتوای مفتیان وهابی که ایرانیان را غیرمسلمان خوانده بودند، اشاره کردند و خاطرنشان ساختند:‌ اسلام محمد بن عبدالله(ص) غیر از اسلام محمد بن عبدوالوهاب است؛ سه ویژگی متفاوت وهابیت با اسلام حقیقی وجود دارد که اولین آن بی رحمی وهابیون است که کاملا بر خلاف اسلام نبوی است؛ وهابی ها هر جنایتی را به راحتی انجام می دهند.

معظم له گفنتد: تفاوت دوم آن است که ما بیان می کنیم که تمام کسانی که شهادتین می گویند همه مومن و برادر هستند؛ اما وهابیون گفته اند که کسانی که به مسلک آنان درنیایند، کافر هستند.

ایشان تصریح کردند: نکته سوم آن است که اسلام حقیقی بیان می کند که باید با مسلمانانی که با ما سر جنگ ندارند، رابطه خوب داشت؛ قرآن کریم این توصیه را به ما کرده است؛ اما وهابیون در جنگ با مسلمانان دختران آنها را در بازارها به فروش می گذارند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: اسلام وهابیت، اسلام نیست؛ علمای اهل سنت، خوشبختانه در چچن اعتراف کردند که وهابیت از مذاهب اهل سنت نمی باشد؛ ما نیز آنها را مسلمان نمی دانیم و به همین خاطر مشخص است که وهابیت ساختگی است و هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

این مفسر قرآن کریم در پایان بیان کردند: خوشبختانه مقدمات اضمحلال آنها در حال فراهم شدن است و دنیا کم کم آنها را می شناسند؛ حال مهم نیست که آنها در خصوص ایرانی ها چه می گویند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.