دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه ایران در خط اول مبارزه با تروریسم قرار دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد به مبارزه‌ای فراگیر و جهانی با تروریسم است و تقسیم تروریستها به تروریست خوب و بد را قبول ندارد و آن را در این راه غیر سازنده می‌داند.

 ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خانه ملت، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر برای برگزاری سومین دور از گفتگوهای حقوق بشری و قضایی به ایتالیا عزیمت کرده و با رئیس سنای این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در دیدار با «گراسو»، رئیس مجلس سنای ایتالیا روابط دو کشور را تاریخی خواند و برگزاری سومین دور از گفتگوهای حقوق بشری دو کشور را نشانه تعامل خوب هر دو کشور در این زمینه دانست.

دبیر ستاد حقوق بشر در این دیدار، تصریح کرد: گفتگوی حقوق بشری با ایتالیا بدور از تعصب و پیش داوری بوده و بر موضوعات جدی، تخصصی و مهمی تمرکز دارد.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه با اشاره به تجربه بزرگ ملت ایران در بنای یک نظام سیاسی و مدنی مبتنی بر عقلانیت اسلامی، گفت: در این تعامل و گفتگوها، قضات کشور ما توانستند بخشی از تجربیات مهم قضایی را به طرف ایتالیایی منتقل کنند و آنها را با سیستم پیشرفته و مبتنی بر قانون‌گذاری پارلمانی کشورمان آشنا کنند.

لاریجانی در ادامه افزود: روابط ما با ایتالیا تاریخی است و امیدواریم بعد از توافق هسته ای، ایتالیا جایگاه اول خود را در روابط تجاری با ایران بازیابد و همچنین در سایر حوزه‌های روابط نیز پیشرو باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر روابط و تعاملات ایران و ایتالیا در حوزه‌های تجاری و اقتصادی را مهم ارزیابی کرد و ضمن ابراز امیدواری درباره توسعه و گسترش بدون مانع روابط تجاری دو کشور، گفت: تعاملات خوب و گسترده دو کشور می تواند به حوزه مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با تروریسم نیز گسترش یابد.

وی  با تأکید براینکه تروریسم موضوعی جدی برای کل دنیا است و ایران در خط اول مبارزه با آن قرار دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد به مبارزه‌ای فراگیر و جهانی با تروریسم است و تقسیم تروریستها به تروریست خوب و بد را قبول ندارد و آن را در این راه غیر سازنده می‌داند.

لاریجانی در پایان از پیشنهاد رئیس مجلس سنای ایتالیا مبنی بر تعامل و همکاری دو کشور برای مبارزه با تروریسم و از جمله تبادل اطلاعات و همکاری در این زمینه استقبال کرد.

در ادامه این دیدار رئیس مجلس سنای ایتالیا نیز ضمن استقبال از ادامه یافتن گفتگوهای حقوق بشری و قضایی دو کشور و برگزاری سومین دور از این گفتگوها، گفت: ایتالیا برای کشور ایران اهمیت و احترام زیادی قائل است و ما به شدت علاقمند تقویت روابط خود با ایران در همه زمینه‌ها هستیم.

سناتور «پترو گراسو» با تأکید براینکه این مدل از گفتگوها و تعاملهای حقوق بشری باید گسترش یابد، افزود: گفتگوهای حقوق بشری و قضایی ایران و ایتالیا بسیار موثر بوده و مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تروریسم برای اروپا خطر بسیار جدی و قابل تاملی است و همکاری در این مسیر با ایران می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود، تصریح کرد: درحال حاضر برنامه‌های جدی در مبارزه با تروریسم و مافیا داریم که چالش های اصلی برای ما هستند، بنابراین قوانین سختگیرانه‌ای در این زمینه وضع کرده‌ایم.

«پترو گراسو» درباره مبارزه با موادمخدر نیز با قدردانی از مبارزه جدی ایران با این پدیده شوم، بیان کرد: حوزه‌های جدیدی را جرم انگاری کرده‌ایم و تمامی افرادی که در شبکه تولید و قاچاق دخیل باشند را تحت تعقیب قرار می دهیم.

رئیس مجلس سنای ایتالیا در پایان، گفت: معتقدیم که مبارزه با تروریسم باید جهانی و بدون ملاحظه باشد و همینطور معتقدیم برای مبارزه موثرتر با تروریسم به همکاری قضایی، پلیسی و اطلاعاتی نیاز داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.