مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید در ۹ استان و در سه روز آینده خبرداد.

باران در ۹ استان کشور می‌بارد/سایه گسترده گردوخاک در ۶ استان

به گزارش قدس آنلاین احد وظیفه در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وضعیت جوی 72 ساعت آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی از عصر روز پنجشنبه از شمال غرب وارد کشور می‌شود و وزش باد شدید، مه آلودگی، رگبار، رعد و برق و باران را  جاده‌های کوهستانی شمال کشور، گیلان، مازندران، گلستان و شمال آذربایجان شرقی و غربی به‌دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی روز جمعه نیز در نوار شمالی کشور فعالیت خواهد داشت و در روز شنبه نیز بارشهای باران و رگبار به همراه مه آلودگی در مناطقی از استانهای گیلان، اردبیل و آذربایجانها ادامه می‌یابد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از کاهش دما چهار تا هفت درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور خبر داد و گفت: بارندگی‌های سه روز آینده موجب لغزندگی جاده‌ها، مه آلودگی و مواج بودن سواحل خواهد شد که مسافران تابستانی باید دقت لازم را در تردد و اسکان داشته باشند.

وظیفه تصریح کرد: براساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی در سه روز آینده در ساعات عصرگاهی و اوایل شب در برخی مناطق جنوب شرق کشور استا نهای هرمزگان، کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان ابرناکی، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در روزهای پنج شنبه و جمعه نیز افزایش سرعت وزش باد موجب به‌وجود آمدن گرد و خاک در مناطقی از البرز، تهران، سمنان، شمال اصفهان، مرکزی و قم خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آسمان تهران را صاف تا کمی ابری دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز 33 درجه بالای صفر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.