وزیر خارجه عراق امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که دیدگاه روسیه نسبت به خطر گسترده‌ای که داعش ایجاد می‌کند، به روسیه اجازه نداد که خود را از جنگ علیه داعش کنار بکشد.

 به نظامیان خارجی در عراق نیاز نداریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در مصاحبه با خبرگزاری نووستی روسیه گفت: ما نمی‌توانیم استراتژی کشورهای دیگر را مورد بررسی قرار دهیم اما روسیه شاهد خطری که داعش ایجاد می‌کند است و درک کرده است که هیچ کس نمی‌تواند از این مسئله شانه خالی کند و به همین دلیل تمامی کشورها باید تلاش‌هایشان را در مبارزه با تروریسم یکپارچه سازند.

وزیر خارجه عراق همکاری ادامه دار میان روسیه و عراق در چهارچوب مرکز اطلاعاتی مشترک روسیه، سوریه، عراق و ایران که مقر آن در بغداد است، ستود و گفت که مبارزه با داعش ایجاب می‌کند تلاش‌های مشترکی در زمینه تبادل اطلاعات صورت بگیرد.

در همین حال، جعفری در کنفرانس خبری در لندن گفت که مهاجرت دسته جمعی داخلی و خارجی بزرگترین چالشی است که عراق پس از خطر تروریسم با آن مواجه است.

وزیر خارجه عراق گفت: مردم عراق توانسته‌اند جبهه‌های خود را علیه تروریسم یکپارچه سازند و عراق در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری به حمایت نیاز دارد.

این وزیر عراقی خاطرنشان کرد: ما به نظامیان نیاز نداریم چرا که مردم عراق حساسیت خاصی نسبت به این مسئله دارند اما ما به کمک، روی باز نشان می‌دهیم. ما نفت و منابع دیگر و تمدن داریم و کمک را می‌پذیریم. ما در حال حاضر با شرایط فوق العاده‌ای روبرو هستیم و به کمک نیاز داریم و این در حالیست که داعش از حمایت شهروندانی از حدود 100 کشور خارجی برخوردار است که برای جنگ در کنار داعش به عراق می‌آیند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.