مدیر بازرگانی شرکت پتروشیمی کارون اعلام کرد: نخستین محموله محصولات پتروشیمی کارون به مقصد ایتالیا به زودی بارگیری می شود.

 محصولات پتروشیمی کارون به اروپا صادر می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، کاظم بستاکیان اضافه کرد: فراهم شدن زمینه صادرات به کشور ایتالیا از نتایج برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است و نخستین محموله تولوئن دی ایزوسیانات (TDI) به این کشور به زودی ارسال می شود.
وی ادامه داد: در دوره پسابرجام مقاصد صادراتی پتروشیمی کارون به ١٨ کشور رسیده است و کشورهای اروپایی همچون یونان، ایتالیا، آلبانی، روسیه و سوئد به این فهرست اضافه شده اند.
به گفته وی، محصولات پتروشیمی کارون اکنون به آذربایجان، قزاقستان، ترکیه، عراق، نیجریه، افغانستان، پاکستان،اردن، روسیه، ترکمنستان، یونان، سوئد، ارمنستان، امارات متحد عربی، آلبانی، چین، کنیا و نیجریه صادر می شود.
بستاکیان، اولویت نخست فروش محصولات شرکت پتروشیمی کارون را تامین نیاز داخل دانست و افزود: مشتریان داخلی ما اکنون به ١٧ شرکت رسیده است.
محصولات پتروشیمی کارون شامل TDI و MDI است، تولید محصول TDI در این شرکت از سال 13٩٠ آغاز شده و این واحد تولیدی اکنون با ٥٠ درصد ظرفیت در حال فعالیت است.
تولوئن دی ایزوسیانات (TDI) یکی از اعضای خانوادهٔ ایزوسیانات ها به شمار می آید که مرتبط با شاخه شیمی پلی یورتان هاست؛ در فرآیند تی دی آی، تولوئن دی آمین (TDA) با واکنش مجاورتی دی نیتروتولوئن تولید می شود.
تولوئن دی ایزوسیانات در صنایع مبلمان، بسته بندی و وسایل حمل و نقل کاربرد دارد؛ همچنین این ماده در تولید روکش ها و پوشش ها، درزگیر، چسب ها و الاستومرها استفاده می شود.
این شرکت نخستین تولیدکننده ایزوسیانات ها در خاورمیانه است. محصول اصلی این شرکت ٤٠ هزار تن در سال تولوئن دی ایزوسیانات (TDI) است.
واحدهای نیتروبنزن، آنیلین، PMA، PMI و MDI از بخش های مختلف این پتروشیمی به شمار می آید.
براساس این گزارش، شرکت پتروشیمی کارون نخستین تولیدکننده ایزوسیانات ها در خاورمیانه است. این شرکت در سال 1381 ازسوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و با شراکت شرکت «کماتور سوئد» و «هانزاشیمی آلمان» تاسیس و در اسفند ماه 1387 به طور رسمی بهره برداری شد.
پتروشیمی کارون با استفاده از گازهای کلر، منواکسیدکربن، هیدروژن و نیز تولوئنو اسید نیتریک قادر است انواع محصولات پایه ای و اصلی پتروشیمی، شامل انواع ایزوسیانات ها که دارای ارزش افزوده بالاتر است با کیفیت مناسب تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کند.
محصول اصلی این شرکت سالانه ٤٠ هزار تن تولوئن دی ایزوسیانات (TDI) است، محصولات و خدمات شرکت برای برآورده کردن نیازهای صنایع پایین دستی داخلی به مواد اولیه طراحی شده و این شرکت قادر است در بازار جهانی محصولات ایزوسیانات نیز رقابت کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.