قدس آنلاین- تبریز: دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با اشاره به برگزاری چهارمین دوره همایش معرفی برندهای برتر منطقه آذربایجان (ایران تک) در هشتم مهرماه جاری در تبریز گفت: برندهای معتبر بزرگترین سرمایه کشورها هستند که منجر به پیشرفت اقتصادی جوامع می‌شوند.

برندهای معتبر بزرگ‌ترین سرمایه کشورها هستند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، کریم صادق‌زاده اظهار داشت: معرفی برندهای برتر منطقه آذربایجان چند سالی است که توسط سازمان مدیریت صنعتی استان و با مشارکت سایر نهادها برگزار می‌شود و امسال طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته تعداد شرکت‌ها را از 100 به 500 شرکت ارتقاء یافته است که نشان از موفقیت و آثار مثبت اجرای طرح در سال‌های قبل دارد.

وی افزود: از مجموع 500 واحد تولیدی و صنعتی که در همایش امسال رتبه‌بندی و معرفی می‌شوند تعداد 330 شرکت متعلق به استان آذربایجان شرقی بوده و بقیه در سه استان آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل مستقر هستند.

صادق‌زاده با اشاره به درخشش برندهای کره‌ای که با تصاحب بازارهای جهانی از جمله بازار کشور خودمان اقتصاد کره جنوبی را متحول کرده‌اند، ابراز داشت: امروزه برندهای معتبر بزرگ‌ترین سرمایه‌های کشورها به شمار می‌روند و ارزیابی موفقیت‌ها یا شکست‌ها در دنیای اقتصادی امروز با  تکیه بر مارک‌های تجاری صورت می‌گیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز تصریح کرد: متاسفانه مبحث مدیریت برندسازی از جمله موضوعاتی است که در کشور ما مورد غفلت واقع شده ولی در استان آذربایجان‌شرقی با همت و تلاش سازمان مدیریت صنعتی چندسالی است که به این موضوع توجه جدی صورت می گیرد و برندهای معتبر منطقه تجلیل و تقدیر می‌شوند.

وی اذعان داشت: طبق بررسی‌های انجام شده 500 شرکتی که معرفی می‌شوند دارای بیشترین میزان فروش، پرداخت مالیات و همچنین پرداخت حق بیمه به موقع کارگران هستند و برای حدود 110 هزار نفر اشتغالزایی کرده‌اند.

صادق‌زاده در عین حال خاطرنشان کرد: در شرایط رکود اقتصادی کشور بعضا شاهد هستیم استان‌ها روی واحدهای بحران‌زده خود تمرکز می‌کنند؛ اما استان آذربایجان‌شرقی می‌خواهد 500 برند برتر منطقه را معرفی کند که امنیت سرمایه گذاری و پایداری اشتغال کارگران را در این خطه نشان می‌دهد.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با اشاره به خودنمایی برندهای برتر صنایع غذایی، لوازم خانگی و پوشاک ایران در کشورهای همسایه ادامه داد: کیفیت مطلوب و قیمت مناسب محصولات ایرانی موجب شده است تا بسیاری از کشورها به خرید کالای ایرانی روی آورند.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق سیاست‌های اقتصادی کشور مبحث برندسازی، استفاده از صنایع خوشه‌ای و کنترل صحیح استانداردهای کالاهای صادراتی یک استراتژی ملی است؛ اضافه کرد: برندها دارای ماهیت اجتماعی هستند و افراد اجتماع نسبت به آنها حس تعلق و مالکیت داشته و آنها را از خود می‌دانند.

صادق‌زاده افزود: در دورانی به سر می‌بریم که اقتصاد ملی و منطقه‌ای نیاز به تلاش مضاعف دارد و حلقه رقابت در عرصه تجاری هر روز تنگ تر می شود و لازم است تولید و صدور کالا و خدمات بر پایه مزیت‌های نسبی، محور فعالیت‌های اقتصادی قرار گیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز تشریح کرد: استان آذربایجان شرقی با وجود بیش از 7 هزار واحد صنعتی فعال، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی توانمند یکی از قطب های مهم صنعتی کشور به شمار می رود و بیشتر واحدهای صنعتی استان نیز در سطح ملی و بین‌المللی مطرح هستند.

 چهارمین دوره همایش معرفی برندهای برتر منطقه آذربایجان (ایران تک) هشتم مهرماه جاری در تبریز به همت سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان شرقی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آذربایجان شرقی هشتم مهر ماه امسال در تبریز برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.