قدس آنلاین- تبریز:‌رئیس پلیس راهور استان آذربایجان‌شرقی گفت: 56 درصد از تصادفات درون شهری استان مربوط به عابرین پیاده بوده که هنوز زیر ساخت‌های لازم برای ایمنی این قشر در شهر جدید سهند آن‌طور که باید باشد نیست.

56 درصد از تصادفات درون‌شهری آذربایجان‌شرقی مربوط به عابرین پیاده است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، ناصر میکائیلی صبح امروز در جلسه طرح شهر مروج سلامت و ایمن که با هدف معرفی شهر جدید سهند به عنوان شهر مروج سلامت و ایمن برگزار شدف اظهار داشت: شهر جدید سهند از لحاظ ترافیکی فعلا استحقاق عنوان ذکر شده را ندارد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های عبور و مرور در سهند برای اطلاق این شهر به شهر ایمن آماده نیست، افزود رکن اساسی این طرح بر کاهش تصادفات رانندگی و انتظام بخشی ترافیکی است که هنوز موارد طرح شده کاملا مشهود نیست.

میکائیلی خاطرنشان کرد: 56 درصد از تصادفات درون شهری استان مربوط به عابرین پیاده است که هنوز زیر ساخت‌های لازم برای ایمنی این قشر در شهر جدید سهند آنطور که باید باشد نیست.

وی ادامه داد: جانمایی ملزومات مبلمان شهری درست انجام نشده و پیاده‌روها پر از سطل زباله، دکه‌های مطبوعات و تلفن است که ایمنی عابران را به خطر می‌اندازد و در این شهر پل عابر پیاده و زیرگذر عابر پیاده مکانیزه مناسب و کافی برای عبور ایمن عابران در نظر گرفته نشده است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: با توجه به اینکه اتوبان جدید جنوب استان از این شهر عبور می‌کند شهردای و اداره راه و شهرسازی باید از هم اکنون نسبت به ایمن‌سازی اطراف اتوبان و مخصوصا مکانیزه و ایمن نمودن عبور و مرور عابرین در اتوبان اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور استان در ادامه آموزش قوانین و مقررات رانندگی را توسط کمپین‌های آموزش و نیز NGO‌ها را ضروری دانسته و افزود: یکی از ملزومات کاهش تصادفات و انتظام بخشی ترافیک آموزش و فرهنگ‌سازی ترافیک است که در این شهر جای خالی آن احساس می‌شود.

میکائیلی، ضمن قدردانی از سازمان ‌ها و ارگان‌ها، علی‌الخصوص فرمانداری اسکو و شهرداری شهر جدید سهند و سایر مسئولین حاضر در جلسه افزود: موارد مطرح شده با ضمانت اجرای مناسب و کارآمد (پلیس راهور) قابل اجراست که تجهیز پلیس در این شهر می تواند در جهت تحقق اهداف مطروحه کارساز باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.