مسکو بر پایبندی خود نسبت به اجرای توافق با واشنگتن درباره سوریه تاکید کرد.

به توافقمان با واشنگتن پایبندیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، ماریا زاخاروفا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش به ضرورت اجرای توافق با واشنگتن درباره سوریه و تاسیس مرکز هماهنگی مشترک پایبند است.

وی افزود: همکاران آمریکایی به آمادگی کشور ما برای اجرای توافق فکر می کنند و معتقدند که آتش بس آزمایشی برای آبروی روسیه است و طرح این موضوع به این شکل، چیز عجیبی است.

زاخاروفا ضمن ابراز نگرانی درباره این اظهارات طرف آمریکایی با وجود همه دستاوردهایی که در ژنو محقق شده است، خواستار همکاری سازنده از سوی واشنگتن شد.

این دیپلمات روس در ادامه سخنانش اظهار داشت: خوب می‌دانیم که آمریکا اگر بخواهد کاری را انجام بدهد، قادر به آن خواهد بود.

زاخاروفا تاکید کرد که مسکو به ضرورت اجرای کامل توافق با آمریکا از جمله تاسیس یک مرکز مشترک برای هماهنگی پایبند است.

وی تصریح کرد: مسکو از آغاز خواستار انتشار همه جزئیات توافق با واشنگتن درباره سوریه در ژنو بوده و است تا از تفسیرهای اشتباه جلوگیری شود.

«مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، شامگاه چهارشنبه اعلام کرد، «جان کری» وزیر خارجه ایالات متحده و «سرگئی لاوروف» همتای روسی وی، بر سر تمدید 48ساعته آتش‌بس در سوریه توافق کرده‌اند.

تونر در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: یک توافق کلی حاصل شده است به‌رغم گزارش‌های پراکنده درباره خشونت، ولی اوضاع در سوریه پایدار و خشونت تا حد زیادی کاهش یافته است.

آتش‌بس در سوریه در پی توافق وزیران خارجه آمریکا و روسیه از عصر روز دوشنبه، همزمان با عید قربان، آغاز شده ‌است. طبق این طرح ابتدا به‌مدت یک هفته از عصر دوشنبه، آتش‌بس در سوریه برقرار می‌شود و در صورتی که طرف‌های درگیری این آتش‌بس را رعایت کنند، آن‌گاه مراحل بعدی این طرح عملیاتی خواهند شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.