قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: در پنج ماهه نخست سال‌جاری 26 نفر بر اثر حوادث کاری در استان جان خود را از دست دادند و 572 نفر نیز بر اثر حوادث کار در استان مصدوم شدند.

مرگ 26 نفر و مصدومیت 572 نفر در حوادث کاری/ صدور 112 مورد مجوز سقط درمانی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، بهرام صمدی‌راد اظهار داشت: در پنج ماهه نخست سال‌جاری 26 نفر بر اثر حوادث کاری در استان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 نفر افزایش یافته است.

وی افزود: طی این مدت تعداد 572 نفر نیز بر اثر حوادث کار در استان مصدوم شدند که از این تعداد 11 نفر زن و 561  نفر مرد بودند. تعداد مصدومین حوادث کاری در پنج ماهه اول سال گذشته 591 نفر بود که این آمار در پنج ماهه سالجاری 3 درصد کاهش داشته است.

صمدی‌راد اضافه کرد: طی مرداد امسال 100 نفر به علت مصدومیت حوادث کاری به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش حدود 32 درصدی را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: کل فوت شدگان حوادث کاری در سال 94 برابر با 50 نفر بود که همه آنان مرد بودند و تعداد کل مصدومین حوادث کار در سال 94 برابر با یک هزار و 310 نفر بود که از این تعداد 28 نفر زن و یکهزار و 282 نفر مرد بودند.

صدور 112 مورد مجوز سقط درمانی

مدیرکل پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: در پنج ماهه اول سال‌جاری 172 نفر جهت اخذ مجوز سقط درمانی به ادارات پزشکی قانونی در استان مراجعه کردند.

وی افزود: از این تعداد برای 112 نفر مجوز سقط درمانی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 87 فقره مجوز صادر شده 29 درصد افزایش داشته است.

صمدی‌راد خاطرنشان کرد: کل مجوز صادره سقط درمانی در سال گذشته برابر با 389 مورد بوده است.

وی تصریح کرد: مرداد ماه امسال نیز از 46 پرونده تشکیل شده در این زمینه برای 31 نفر مجوز سقط درمانی صادر شده است که نسبت به سال گذشته در این ماه که 16 نفر بوده تقریبا دو برابر شده است

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.