سازمان اطلاعات داخلی آلمان درباره افزایش چشمگیر شمار سلفی ها در آلمان به عنوان نیروها و ابزار خوب استخدام برای تروریسم داعش در این کشور هشدار داد.

هشدار سازمان اطلاعات آلمان درباره سلفی‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سازمان های امنیتی آلمان با نگرانی به رشد سریع صحنه های سلفی در آلمان می نگرند.

"هانس گئورگ ماسن"، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان در برلین گفت: شمار سلفی ها مجددا به شدت افزایش پیدا کرده و به 9200 نفر رسیده است. این در حالی است که در اواخر ژوئن تعداد این گروه افراطی 8900 نفر و سه سال پیش 5500 نفر بود.

ماسن در این باره هشدار داد که رشد سریع شمار سلفی ها همچنین ابزار استخدام برای گروه های جهادی را افزایش می دهد.

بر اساس آمارهای سازمان اطلاعات داخلی آلمان این سازمان مدتهاست که اسلام گرایان افراطی آماده خشونت و جهادی هایی که از آلمان به سوریه سفر کرده اند را تقریبا فقط از گروه های سلفی شناسایی کرده است. همچنین برای این سازمان امنیتی در آلمان بسیار سخت شده است که بین سلفی های سیاسی و مبارز تفاوت بگذارد. همچنین بسیاری از سلفی های سیاسی این مسئله را مشروع می دانند که اهدافی مانند خلق یک حکومت  دینی با خشونت را به دست آورند.

رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان همچنین با اشاره به حملات تروریستی سخت پاریس در نوامبر 2015 تاکید کرد که این برنامه های تروریستی پیچیده از طریق عاملان ترور به خوبی تجهیز شده در سلول های مجهز شکل گرفته است. گروه های جنایتکار مختلف مانند سلول های مخفی، جهادی های بازگشته از مناطق بحرانی و جهادی هایی که به عنوان پناهنده به سوی ما می آیند همه با هم کار می کنند.

روز سه شنبه پلیس طی یک عملیات جستجوی گسترده سه مظنون داعشی را در اقامتگاه پناهندگانی در یک ایالت آلمان دستگیر کرد که بر اساس اطلاعات وزارت کشور احتمالا با عاملان حملات تروریستی پاریس در ارتباط بوده اند و در نوامبر سال 2015 به عنوان پناهنده از مسیر بالکان به آلمان آمده بودند.

سازمان اطلاعات داخلی آلمان همچنین درباره خطر روزافزون عاملان ترور تنها و ارتکاب آن ها به حملات تروریستی با ابزار ساده هشدار داد. از حدود 15 حمله تروریستی دو سال گذشته دوازده مورد توسط عاملان ترور تنها انجام شده اند.

وی ارتباط این عاملان ترور تنها و مشاوره گرفتن آن ها از تروریسم داعش و کنترل  از راه دور آن ها را یک چالش ویژه برای سازمان های امنیتی دانست.

ماسن همچنین از نقش مهم واتساپ، تلگرام و فیس بوک در ارانه زیر ساخت های ارتباطی برای صحنه های اسلامی افراطی در آلمان سخن گفته و تصریح کرد در این شبکه های اجتماعی کانال هایی وجود دارد به صورت هدفمند به دنبال افراد داوطلب و بمب گذاران بالاقوه می گردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.