پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری اقدام به انتشار نماهنگی با عنوان «قربانی منا» کرده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ،  سال گذشته در چنین ایامی بود که بسیاری از عاشقان خانه خدا با هزاران شوق و شعف خودشان را برای این سفر نورانی آماده می‌کردند، حج واجبی که به جهت خیل مشتاقان فراوان در سراسر دنیا، شاید یکبار بیشتر توفیق آن عطا نشود. حس و حال زائران خدا قابل وصف نبود، وقتی از آنان در فرودگاه  و حتی پیش از آن پرسیده می‌شد که اکنون چه حسی دارید، چشمانشان غرق در اشک می‌شد و حرفی برای گفتن نداشتند، آنان رفتند، رفتند که بروند و دیگر نیایند و چنین نیز شد.

امسال برای گرامیداشت شهدای فاجعه منا در سراسر کشور مراسمهای مختلفی با حضور خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد و بسیاری سعی داشتند به نوعی ارادت خود را نسبت به این شهدا و خانواده‌های گرامی آنان ابراز کنند، مراسمی که یکی از فوائد آن توجه هموطنانمان به وجود دشمنی چون دولت سعودی به سرکردگی ابلیس بود، پس از وقوع چنین فاجعه‌ای مقام معظم رهبری در بسیاری از مناسبها از این شهدا یاد می‌کردند و به خانواده‌های آنان نیز تسلی می‌دادند، دشمنی دولت نحس سعودی به این یکی و دو روز باز نمی‌گردد، بلکه سالیان سال است که آنان با شیعیان دشمن‌ند و سرانجام این خداست که نتیجه اعمال شیطانی آنان را خواهد داد و همین است که قلب مومنان و شیعیان را بیش از هر چیزی آرام می‌کند، اینکه بهترین شاهد عالم خداست  و او ناظر بر افعال همه است.

مقام معظم رهبری در روز چهارشنبه 17 شهریورماه در دیدار با خانواده‌های شهدای منا نیز چنین فرمودند کهشجره خبیثه ملعونه آل‌سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد ...

ایشان در دیدار این دیدار فرمودند: «این عزیزان شما در حال عبادت و در حال ذکر از دنیا رفتند، در لباس احرام از دنیا رفتند، با دلهای متوجّه به خدای متعال و در حال انجام وظیفه از دنیا رفتند؛ اینها همه مایه‌هایی و وسیله‌هایی برای مغفرت الهی و برای رحمت الهی و برای علوّ درجات در پیش پروردگار است. علاوه‌ی بر اینها سختی تحمّل کردند؛ بعضی شاید تا ساعتها زنده بودند، زیر فشار بودند، چه در زیر آفتاب، چه در آن کانتینرهای گرم و داغ، با لبان تشنه؛ اینها همه چیزهایی است که رحمت الهی را جلب میکند. بله، شما داغدار هستید، مصیبت‌زده هستید؛ فرزندانتان، همسرانتان، پدر و مادرتان، برادران و خواهرانتان از دستتان رفتند، این سخت است لکن به یاد بیاورید که آنها الان در چه حالی هستند. ما اینجا گرفتاریم؛ ما در ابتلاء دنیوی، در بین دنیای آلوده‌ی به انواع و اقسام عناصر و عوامل گمراه‌کننده و تباه‌کننده و پست‌کننده‌ی انسان داریم با زحمت حرکت میکنیم و راه خودمان را پیش میرویم، ما [هستیم که‌] اینجا گرفتاریم؛ به حال خودمان بیشتر باید اشک بریزیم و غمگین باشیم تا به حال آن کسانی که رفتند در رحمت الهی، و ان‌شاءالله در آغوش نعمت الهی و لطف الهی به سر میبرند. این مایه‌ی تسلّای شما است. « 1395/06/17»

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR  بر اساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب را در قالب نماهنگی با عنوان «قربانی منا» را منتشر کرده است.

دانلود

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.