رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: چندین کانال برای همکاری ایران و اتحادیه اروپا گشوده‌ایم و به آرامی و پیوسته کانال‌ها را می‌گشاییم و همکاری‌ها را تحقق می‌بخشیم.

مبادلات بازرگانی ایران و اروپا افزایشی باور نکردنی داشته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: چندین کانال برای همکاری ایران و اتحادیه اروپا گشوده‌ایم و به آرامی و پیوسته کانال‌ها را می‌گشاییم و همکاری‌ها را تحقق می‌بخشیم.

علی‌اکبر صالحی و فدریکا موگرینی در این دیدار که روز پنج‌شنبه انجام شد، درباره روند اجرای برجام و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، گفت‌وگو کردند.
هم‌چنین دو طرف درباره مشکلات پولی و بانکی که به دنبال تحریم‌ها آمریکا علیه کشورمان هم‌چنان پس از اجرای برجام وجود دارد به بحث پرداختند.
فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از این دیدار گفت: طرف ایرانی و اروپایی توافق‌نامه برجام را به طور کامل اجرا کردند. ما برجام را اجرا کرده‌ایم. هنوز مشکلات جزیی وجود دارد که هر دو طرف می‌توانند بر آن غلبه کنند.
وی گفت: درباره مشکل بانک‌داری به طور خاص ما و شخص من بانک‌های اروپایی را به رفتن به ایران و مشارکت در طرح‌های توسعه تشویق می‌کنیم. وقتی دیدم در شش ماه اخیر مبادلات بازرگانی ایران و اتحادیه اروپا افزایشی باور نکردنی یافته است، خیلی امیدوار شدم. ما به افزایش مبادلات خود در بخش بازرگانی و بخش‌های دانشگاهی، تحقیقاتی، علمی، فن‌آوری، فرهنگ و انرژی ادامه خواهیم داد.
موگرینی افزود: چندین کانال برای همکاری ایران و اتحادیه اروپا گشوده‌ایم و به آرامی، اما پیوسته، کانال‌ها را می‌گشاییم و همکاری را تحقق می‌بخشیم.
وی گفت که به نتیجه‌بخش بودن این همکاری‌ها در نظام بانکی خوش‌بین است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.