قدس آنلاین - کرمان : آیت‌الله سیدیحیی جعفری در دیدار مدیرکل امور اجرایی زکات کشور و جمعی از روحانیون عضو شورای زکات استان با تبیین اهمیت پرداخت زکات و اثرات آن در جامعه اظهار داشت: اگر همه مردم زکات مال خود را پرداخت کنند بدون شک دیگر در جامعه فقیری نداریم.

استان کرمان ظرفیت‌های بسیار خوبی در همه ی عرصه‌ها از جمله زکات دارد

حضرت آیت الله جعفری در این دیدار فرمودند: دستوراتی که در دین مبین اسلام آمده است از طرف خدا است و موجبات سعادت و خوشبختی بشر را فراهم می کند.

ایشان با تشکر از زحمات مدیران و کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) افزودند: در این چند سال موفقیت هایی نصیب کمیته امداد شده است که حاصل زحمات افرادی است که با اخلاص در این نهاد فعالیت کرده اند و البته نقص هایی هم وجود دارد که باید مرتفع گردد.

امام جمعه کرمان ضمن اشاره به اهمیت جایگاه زکات فرمودند: الحمد الله در بحث زکات توفیقاتی به دست آمده است ولی باید بیشتر در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد چرا که اگر همه زکات پرداخت می کردند میزان فقر در کشور کاهش می یافت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: دستوراتی که دین اسلام به ما داده‌ است از طرف خداوند بوده و بدون شک عمل به این دستورات رفاه و خوشبختی ما را در پی دارد که یکی از این دستورات پرداخت زکات است.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر به دلیل خشکسالی‌های پی در پی متاسفانه پرداخت زکات در استان کاهش یافته‌ است، افزود: در این چند سال موفقیت‌هایی نصیب کمیته امداد شده‌ است که حاصل زحمات افرادی است که با اخلاص در این نهاد فعالیت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز در این جلسه گفت: استان کرمان ظرفیت‌های بسیار خوبی در همه ی عرصه‌ها از جمله زکات دارد و مردم استان کرمان به مسئله پرداخت زکات توجه ویژه‌ای داشته و یکی از شهرستان‌های استان که بیش از 30 درصد جمعیت آن تحت پوشش کمیته امداد هستند بیشترین آمار پرداخت زکات را در استان دارد.

یحیی صادقی افزود: اسلام موضوع زکات را برای پرکردن خلاء‌های دیگر در جامعه واجب کرده‌ است که باید  به این موضوع توجه جدی شود.

صادقی افزود: بیش از 100 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند که اکثر این خانوارها زنان سرپرست خانوار هستند.

وی تعداد ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان را 14 هزار یتیم عنوان‌کرد و گفت: همچنین 5200 نوعروس تحت حمایت کمیته امداد در نوبت دریافت جهیزیه هستند که می‌توان بخشی از مشکلات این افراد را از محل درآمد زکات و کمک‌های مردمی برطرف کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان تاکید کرد: ما معتقدیم با ظرفیت‌ها و فضایی که در استان کرمان وجود دارد می‌توان برخی از مشکلات مددجویان و نیازمندان را در استان از محل کمک‌های مردمی برطرف کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.