علی زرافشان در گردهمایی معاونان، کارشناسان آموزش و کارشناسان گروه‌های آموزشی متوسطه نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش استان کرمان اظهار داشت: آموزش و پرورش کرمان در سال‌های پس از انقلاب دوران درخشش بسیار خوبی داشته است و دولت یازدهم با وجود همه کاستی‌ها و تنگناها خزانه خالی و افت قیمت نفت در ابتدای کار توانست با تلاش اقدامات خوبی انجام دهد که البته با شرایط مطلوب هنوز فاصله داریم.

۲۱ درصد دانش‌آموزان ایرانی درگیر مشکل چاقی هستند

به گزارش قدس آنلاین از کرمان به نقل از تسنیم: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جنبه رویکردی سند تحول تصریح کرد: در این زمینه نیازمند تدبیر مدیریت و برنامه‌ریزی هستیم.

وی با بیان چشم‌انداز آموزش و پرورش در سند تحول بیان کرد: در افق این چشم‌انداز مدرسه در اولویت کار قرار دارد و برنامه متعالی با استفاده از همین ویژگی‌ها استخراج شده است.

زرافشان تاکید کرد: مدارس باید دارای قدرت تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی باشند و باید دارای توانایی خود ارزیابی و توانایی پاسخگویی در برابر ارزیابی‌های بیرونی را داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی تعیین وضع موجود خود ارزیابی و رویکرد مدیریتی نقدپذیر و مشارکت‌جو در راستای ارتقاء کیفیت مدیریت آموزش و پرورش اهمیت دارد و مدرسه به عنوان یک سازمان یاد دهنده خود نیز باید به دنبال یادگیری باشند.

وی با بیان اینکه فصل 4 سند تحول مدرسه را جلوه‌ای از حیات طیبه قلمداد کرده و چنین مدرسه‌ای کانون تعلیم و تربیت و اصلاح موقعیت دانش‌آموزان است، بیان کرد: موقعیت یکی از کلید واژه‌های مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و یادگیری مبتنی بر موقعیت می‌تواند شایستگی و توانمندی را در میان دانش‌آموزان ارتقا دهد.

زرافشان با اشاره به تعلیم و تربیت ناظر بر 6 ساحت وجودی خاطرنشان کرد: در گذشته تنها ساحت علمی را داشته‌ایم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رشد معضل چاقی در میان دانش‌آموزان افزود: 21 درصد دانش‌آموزان ایرانی درگیر مشکل چاقی هستند و یادگیری تنها برای دانستن کافی نیست و یونسکو یادگیری برای زیستن و با دیگران زیستن را به جای یادگیری به جای دانستن قرار داده است.

وی با اشاره به هدایت تحصیلی در پایه نهم و مشکلات و چالش‌های به وجود آمده، گفت: امسال نظارت بر کیفیت استقرار پایه دهم اهمیت ویژه‌ای دارد.

زرافشان بیان کرد: متأسفانه در بحث هدایت تحصیلی امسال مدیران و مشاوران مدارس توجیه نبودند و امسال از اول مهر در این زمینه باید برنامه‌ریزی شده و آزمون‌های مشاوره‌ای در طول سال چندین بار انجام شده و نتیجه آن به اطلاع اولیاء دانش‌آموزان برسد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به لزوم آشنایی دانش‌آموزان و اولیا با هنرستان‌ها گفت: در این راستا در سال گذشته طرح "هنرستان من" برگزار شد و بیش از 105 مدرسه یک نفره داریم که رویکرد آموزش  و پرورش پوشش حداکثری مدارس است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.