۲۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
کد خبر: 457105

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از پیشنهاد قطر برای میزبانی دیدار جدید جنبش های فتح و حماس خبر داد.

پیشنهاد قطر برای فتح و حماس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمود عباس طی اظهاراتی از آمادگی خود برای میزبانی نشست جنبش های فتح و حماس خبر داد و گفت که این دیدار بزودی برگزار خواهد شد و ما امیدوار هستیم که حماس با تشکیل دولت وحدت ملی موافقت کرده و انتخابات ریاستی و پارلمانی برگزار شود.

عباس همچنین در دیدار با سفرای عرب در نواکشوط پایتخت موریتانی گفت: اگر این تلاش ها موفق شود در آن صورت آشتی ملی نیز محقق می شود و دولت وحدت ملی تشکیل و انتخابات ریاستی و مجلس قانونگذاری نیز برگزار خواهد شد.

عباس در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که دولت فرانسه همچنان برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح پیش از پایان سال 2016 مصمم است و قرار است تا چند روز آینده دیداری در سازمان ملل به منظور تدوین ارکان و جزئیات لازم برای برگزاری کنفرانس بین المللی برگزار شود.

این دیدار که قرار است در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شود، در راستای تکمیل دیداری است که در تاریخ 3 ژوئن گذشته در پاریس با مشارکت 28 کشورغربی و عربی با هدف بررسی موضوع برگزاری کنفرانس بین المللی صلح پاریس، برگزار شد.

این در حالی است که فرانسه اخیرا از طرح ابتکاری برای برگزاری کنفرانس بین المللی احیای روند سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد که در صورت شکست این مذاکرات، پاریس احتمالا دولت فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی در آوریل 2014 به علت اختلاف درباره ادامه فعالیت های شهرک سازی این رژیم در کرانه باختری اشغالی و بخش شرقی بیت المقدس اشغالی، شکست خورد.

مذاکرات سه جانبه صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با محوریت آمریکا در چندین دور برگزار شد اما ادامه شهرک سازیهای غیر قانونی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و همچنین خلف وعده مقام های این رژیم در آزاد کردن شماری از فلسطینیان در بند باعث شد که مذاکرات صلح بار دیگر با شکست روبرو شود.

آمریکا در حالی محوریت مذاکرات صلح بین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی را برعهده گرفت که تا کنون 43 قطعنامه شورای امنیت در محکومیت اقدامات این رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین را وتو کرده و در بسیاری از نشست بین المللی دیگر با اعمال نفوذ مانع از احقاق حقوق فلسطینی ها شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.