نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مردم شریف جمهوری آذربایجان هوشیار باشند و بدانند که به چه چیزی رأی می دهند و ایجاد محدودیت مذهبی در کشوری شیعی و همه پرسی برای تامین منافع شخصی از نظر ما محکوم است.

 پیام غدیر همان پیام ولایت فقیه است / فراگیری پیام انقلاب اسلامی در جهان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز، با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر و اهمیت آن در تاریخ اسلام، اظهار داشت: مسئله ولایت و حکومت در تاریخ اسلام امری مهم و سرنوشت ساز بوده و بدین معنی نبوده است که حکومت اسلامی مقطعی باشد.

وی افزود: با تأسیس حکومت اسلامی توسط پیامبر اکرم (ص)، این حکومت باید تا قیامت تداوم یابد چراکه اسلام دینی جاودانه بوده و نیاز است که رهبری پس از ایشان، در رأس هرم حکومتی قرار گیرد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه نباید عید غدیر را گودال آبی در 1400 سال پیش بدانیم، گفت: غدیر، اقیانوسی عظیم و مواج است که همه نسل‌ها باید با آموختن فلسفه حکومت بدانند که چه کسی شایستگی جانشینی و رهبری امت اسلامی را دارد.

وی ادامه  داد: دین مبین اسلام، رهبری و حکومت را صرفاً از آن پیامبر اکرم (ع) و امامان هدایتگر پس از ایشان می‌داند و در زمان غیبت نیز ایشان بر عهده فقیه عادل است.

آیت الله مجتهدشبستری  با اشاره به اینکه از عصر نبوی کفار و مشرکین و در عصر علوی و ائمه اطهار (ع) امویان و عباسیان حاضر به پذیرش حکومت اسلامی نبودند، ابراز داشت: در عصر غیبت کبری نیز پیام غدیر همان پیام ولایت فقیه است و به فضل الهی با انفاس قدسی امام راحل (ره) این حکومت با رهبری ولایت  تأسیس شده و باید قدردان آنان باشیم.

 وی با بیان اینکه همانند مخالفت امویان و عباسیان با ولایت ائمه (ع) و حکومت اسلامی، اکنون مستکبرین با اشکال مختلف با ولایت فقیه مخالفت می‌کنند افزود: به این دلیل که منافع و اهداف شوم آنان از بین رفته، نمی‌توانند حکومت اسلامی به رهبری فقیه جامع الشرایط را تحمل کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه پیام انقلاب اسلامی در حال فراگیری است، خاطرنشان کرد: امروز ملت آگاه و قهرمان ایران و ملل مستضعف بیدار به رهبری ولی فقیه آگاه پی برده‌اند و با درک برکات آن تصمیم گرفته‌اند از این اصل اسلامی ولایت حمایت کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس  و جان‌فشانی های رزمندگان اسلام، یادآور شد: در آستانه ماه محرم هیئت‌های عزاداری باید توجه داشته باشند که استقبال از فرا رسیدن ماه محرم پیش از عید سعید غدیرخم و این عید فرخنده برای پیروان اهل بیت (ع) برگزار نشود.

آیت الله مجتهد شبستری همچنین با اشاره به برگزاری همه‌پرسی در جمهوری آذربایجان، خاطرنشان کرد: اگر همه‌پرسی برای موضوعی  منطقی و رعایت مصالح مردم انجام شود اقدامی خوب و مثبت است اما اگر برای تأمین منافع شخصی و خانوادگی مسئولین این کشور باشد، این صحیح نیست.

 وی افزود: مردم شریف جمهوری آذربایجان هوشیار باشند و بدانند که به چه چیزی رای می دهند و ایجاد محدودیت مذهبی در کشوری شیعی و همه پرسی برای تامین منافع شخصی از نظر ما محکوم است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.