۲۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
کد خبر: 457155

رئیس خانه احزاب ایران طی نامه‌ای به برادر رئیس‌جمهور با بیان اینکه افرادی به دولت به واسطه ارتباط با شما راه یافته‌اند که هیچ نقشی در انتخابات برادرتان نداشته‌اند، گفت: شما به همه احزاب کشور توهین کرده‌اید.

نامه تند حشمتیان به حسین فریدون

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب طی نامه‌ای به حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور، برخورد وی در ازای تقاضای خانه احزاب برای دیدار با سران قوا از جمله حجت‌الاسلام حسن روحانی را توهین دانست.

در نامه رئیس خانه احزاب آمده است: یکی از وعده‌های آقای روحانی احیای خانه احزاب بود که با همکاری متقابل وزارت کشور و دبیران کل احزاب جامه عمل پوشاند. در ادامه پیگیری‌های قبلی طی نامه‌ای تقاضای ملاقات را شخصا به حضور شما دادم اما شما پاسخ نسنجیده (به من ربطی ندارد) و تحویل نگرفتن نامه تقاضای ملاقات با رئیس‌جمهور را صورت دادید که نه تنها توهین به خود بلکه توهین به شورای مرکزی و خانه احزاب است.

متن کامل نامه رئیس خانه احزاب به حسین فریدون برادر رئیس‌جمهوری کشورمان به شرح زیر است:

بسمه تعالی

حتما به شما ربط دارد

آقای حسین فریدون با سلام

بیش از 2 سال است که صبوری کرده‌ایم تا به رئیس‌جمهوری که با چنگ و دندان از ایشان حمایت شده، ضربه‌ای وارد نشود.

برادرم!

بنده و امثالهم از عقیده خود دفاع کرده و می‌کنیم و به همین دلیل حامی دکتر روحانی بوده و هستیم. آقای فریدون از سال 1360 با جناب آقای روحانی ارتباط نزدیک داشته و در دوران دفاع مقدس به ایشان ارادات ویژه و در دوران نمایندگی مجلس نیز مدت‌ها در کنار ایشان و همراه آقای روحانی بودم.

آقای روحانی به خوبی مرا می‌شناسد و در سال 1392 هم به درخواست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تمام اعضای ستاد ایشان به ستاد جناب آقای روحانی ملحق شد و بنده که در ستاد جناب آقای هاشمی رفسنجانی، مسئول کمیته نمایندگان ادوار مجلس بودم، در ستاد آقای روحانی مسئول کمیته نمایندگان ادوار و احزاب شدم.

بعد از پیروزی نیز تا ورود به ساختمان پاستور به همراه آقایان نعمت‌زاده، جهانگیری، ترکان، محمدرضا صادق، نوبخت، یاسر هاشمی و ... ایشان را همراهی کردم.

آقای روحانی خود را مستقل نامید و در تبلیغات انتخاباتی کاندیدای مستقلین بود اما بعد از انتخابات، متاسفانه افرادی که هیچ گونه نقشی در انتخاب ایشان نداشتند، به واسطه ارتباط با شما به دولت راه یافتند که چنین روشی شایسته دولت تدبیر و امید نبود. توضیحات لازم را در فرصت مناسب به جناب آقای روحانی ارائه خواهم کرد.

اکنون نیز به حمدالله دولت آقای روحانی از نظر سیاست خارجی و داخلی توانست مقدار زیادی از کم‌کاری‌های دولت نهم و دهم را بازسازی و التیام ببخشد.

سخن برادرانه با شما دارم. یکی از وعده‌های آقای روحانی احیای خانه احزاب بود که با همکاری متقابل وزارت کشور و دبیران کل احزاب جامه عمل پوشاند و سال اول ریاست این خانه با مستقلین (آقای غفوری‌فرد) سال دوم با مستقلین و اعتدالگرایان (بنده) و سال سوم اصلاح‌طلبان بود.

به استناد یکی از مصوبات شورای مرکزی مقرر شده بود که شورای مرکزی و هیأت بازرسی که 36 نفر هستیم و منتخب احزاب سراسر کشور محسوب می‌شویم با سران قوا ملاقات داشته باشیم لذا قریب یکسال گذشته و جناب آقای غفوری‌فرد به عنوان رئیس سال اول دوره ششم خانه احزاب در این خصوص مکاتبه کردم اما نه تنها دفتر رئیس جمهور محترم وقت ملاقاتی صورت نداده بلکه پاسخی هم به نامه خانه احزاب داده نشده است.

اکنون که مسئولیت خانه احزاب به اینجانب محول شده و چون عضو ستاد آقای روحانی بوده‌ام در ادامه پیگیری قبلی طی نامه‌ای تقاضای ملاقات را شخصا به حضور شما (حسین فریدون) دادم اما پاسخ نسنجیده «به من ربطی ندارد» و تحویل نگرفتن نامه تقاضای ملاقات با رئیس‌جمهور را نه تنها توهین به خود و شورای مرکزی بلکه به همه احزاب عضو خانه احزاب می‌دانم و لذا بر اساس وظیفه تشکیلاتی لازم می‌دانم موضوع را به استحضار ملت شریف و بزرگ ایران برسانم هر چند که رئیس‌جمهور عزیزمان حساسیت لازم نسبت به تکریم احزاب را دارند و به شما خواهند فرمود که به شما ربط دارد.

قدرتعلی حشمتیان

رئیس خانه احزاب ایران

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    1 0
    السلام علیکم : جای تاسف است که شخصی که خود را مسئول خانه احزاب ایران میداند نامه ای با انشای کودکانه نوشته و واضح است از زبان عربی حتی الفبای آنرا نمیداند پس چرا از کلمات عربي استفاده میکند؟. بنده و امثالهم یعني "من و امثال آنها" در صورتي که منظورشان "بنده و امثال من" بوده و باید می نوشت "بنده و امثالي" یا من و افرادي مثل من.