قدس آنلاین/ محمد رضایی: دولت علاقه ای به تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی و اجرای سیاست‌های راهبردی آن ندارد برای همین طی چند سال برخلاف تأکید رهبر معظم انقلاب، این شورا به صورت منظم تشکیل نشده است.

بی اعتنایی دولت نسبت به شورای عالی فضای مجازی

دکتر حسن رحیم‌پور ازغدی در سلسله نشست‌های فرهنگی بزم اندیشه که با موضوع اقتصاد مقاومتی و مطالبات جامعه در مرکز مشاوره، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان این مطلب در پاسخ به خبرنگار ما گفت: برای اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی وعمل به سیاستگذاری‌های آن همه جا فریاد زده ایم اما ظاهراً دولت نمی‌خواهد در این باره دست به عمل بزند.

وی با بیان اینکه فعالیت شبکه‌های اجتماعی خارجی در کشور برخلاف سیاست کلی مربوط به اقتصاد مقاومتی است درباره موانع راه اندازی پیام رسان‌های ایرانی گفت: بارها به دولت در این باره تذکر داده شده اما متأسفانه عزم و اراده کافی برای حمایت از شبکه اجتماعی قوی و فراگیر در کشور وجود ندارد. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، درباره لزوم ایجاد زیرساخت‌های قانونی و آیین‌نامه‌های مورد نیاز برای مقابله با جرایم و بزه‌های اجتماعی، اقتصادی گفت: کشور ما بیشترین و البته بهترین قوانین و مصوبات مقابله با جرایم و فساد را دارد اما کسی در این زمینه برای نظارت و کنترل اقدام نمی‌کند.

 وی تأکید کرد: رکورددار تصویب و سکوت در مقابل قانون هستیم! یعنی رکورد مصوبات خوب در دنیا را زده‌ایم اما رکورد عمل نکردن را هم در حد اعلا داریم، به همین دلیل هر مسؤولی فقط بخش‌هایی از قانون را عمل می‌کند که خودش می‌خواهد و مفید می‌داند.

رحیم‌پور ازغدی، تأکید کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر واجب است و مردم حق‌دارند مسؤولان را مورد استیضاح قرار دهند تا قوانین در ریل اجرا قرار گیرند وگرنه مسؤولان مسندنشین به دلیل نداشتن تعهد لازم و نبود مطالبه گری قانونی، دچار روزمرگی شده و در ادامه خوابشان می‌برد.

به اعتقاد استاد دانشگاه تهران رسانه‌ها باید در این مسیر به صدای مطالبه مردم تبدیل شده با نهی از منکر، دغدغه جامعه را در چارچوب قانون به گوش حاکمیت برسانند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با استناد به حدیث گهرباری از امام رضا(ع) گفت: همه ما وظیفه‌ داریم نظام را به حکومت‌هایی نزدیک کنیم که به معیارها و ملاک‌های ائمه(ع) نزدیک باشد و لازمه رسیدن به این هدف، انقلابی عمل کردن و در خط ولایت تصمیم گرفتن است وگرنه می‌بینیم در بین مدیران، عده‌ای صالح هستند اما مصلح نیستند و توان مدیریتی ندارند و شایسته سالاری نیز فراموش شده است.

وی با اشاره به تأکید رهبر فرزانه انقلاب برای عمل به اقتصاد غیر لیبرالی و مقاومتی بر اساس اسلام گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی عملیاتی و جنگی بودن موقعیت و باید همه بدانیم که اقتصاد و فرهنگ هیچ‌گاه بی دشمن نیست و فقط اقتصاد بدون شرف و شکمباره، اقتصاد بی دشمن است که اصلاً مطلوب جامعه اسلامی نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.