۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱
کد خبر: 457168

قدس آنلاین/ مسعود حیدری معینی: چندی پیش برای تهیه گزارشی به گرگان رفتم و در آنجا متوجه شدم در کردکوی که در 20 کیلومتری گرگان واقع شده، دو جوان در یک کارگاه تانکرسازی اقدام به رنگ کردن یک سگ کرده اند. ماجرا از این قرار بوده که این سگ، مرغ و جوجه‌های مزرعه را می‌خورده و این دو جوان برای تنبیه و شناساندن و یا به عبارتی تابلو کردن سگ در منطقه اقدام به چنین کار ناشایستی می‌کنند. بدتر از آن، این که این دو مرد جوان بعد از اینکه کل بدن سگ را به رنگ قرمز درمی آورند، اقدام به انتشار فیلم آن در فضای مجازی می‌کنند.

فرهنگ سازی برای احترام به محیط زیست

به دنبال این اقدام ناشایست، جو نامطلوبی در استان گلستان در بین مردم و جمعیت حامیان حیوانات و محیط زیست رقم می‌خورد تا اینکه دکتر شکیبا، رئیس انجمن حمایت از حیوانات که دام پزشک نمونه کشوری است، به این ماجرا ورود پیدا می‌کند و یکی از خاطیان را دعوت و او را متوجه خطایش می‌کند. نقطه اوج «داستان رنگ‌آمیزی سگ» و نقطه تمایز درام سگ‌آزاری پس از انتشار فیلم دوم از سوی این مرد جوان رقم می‌خورد.

فرد خاطی که متوجه بحرانی بودن وضعیت خود و عاقبت همتایان متخلف خود در ماجرای حیوان‌آزاری می‌شود، با تشویق دکتر شکیبا و بدون فوت وقت اقدام به انتشار ویدویی جدید می‌کند. این مرد در ادامه از جامعه به خاطر این کار عذرخواهی می‌کند و مدعی می‌شود که نمی‌دانسته که رنگ کردن سگ تجاوز به حقوق حیوانات و حیوان‌آزاری محسوب می‌شود.

چقدر خوب است نظام آموزشی، در مدارس و والدین در خانواده، درست زندگی کردن را به بچه‌ها بیاموزند تا وقتی بزرگ شدند اقدام به هر کاری نکنند، طبیعت را بشناسند و به حقوق دیگران و حتی حیوانات، احترام بگذارند.

ماجرای سگ رنگ شده می‌توانست ابعاد بدتری هم به خود بگیرد، چون احساسات مردم جریحه دار شده بود، ولی با مدیریت صحیح و ورود به موقع یک فرد فرهنگ ‌دوست، نه تنها دو فرد خطاکار متوجه اشتباه خود شدند و از مردم عذرخواهی کردند، بلکه براساس خبرهای رسیده هر دوی آن‌ها به عنوان حامیان محیط زیست در حال آموزش هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.