محمدرضا علیزاده امروز عصر در آئین اختتامیه یازدهمین جشنواره قرآنی "مدهامتان" استان کرمان در سالن اجتماعات هنرستان هنرهای زیبا کرمان اظهار داشت: برکات قرآن زیاد است و با قرآن انسان عزتمند می‌شود.

 برگزاری هفته قرآن و عترت در بهمن ماه امسال در کرمان

به گزارش قدس آنلاین از کرمان به نقل از تسنیم ، محمدرضا علیزاده دراین آئین با بیان اینکه گسترش فکر و عقیده با قرآن صورت می‌پذیرد با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در این حوزه گفت: مقام معظم رهبری بر زندگی به سبک قرآنی تاکید دارند و می‌فرمایند قرآن سکینه روح و آرامش‌بخش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه افتخار همه ما این است که مسلمان هستیم، افزود: قرآن قانون زندگی ما است و اگر به آن عمل کنیم مشکلات جامعه ما به حداقل می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه قرآن بر وحدت مسلمین تاکید دارد، خاطرنشان کرد: تمام مشکلاتی که در جهان اسلام مشاهده می‌شود ناشی از عدم عمل به قرآن است و دشمنان اسلام از همین موضوع سوء‌استفاده کرده و در بین مسلمانان تفرقه‌افکنی می‌کنند.

علیزاده با بیان اینکه با نگاهی در منطقه مشاهده می‌شود که دشمنان اسلام با تفرقه‌افکنی در بین مسلمانان منافع خود را دنبال می‌کنند، گفت: متاسفانه آسیب‌های جبران‌ناپذیری با تفرقه‌افکنی به اسلام زدند و تنها ایران اسلامی است که زیر پرچم ولایت در سایه امنیت به سر می‌برد.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل اظهار داشت: این یک شعار نیست بلکه یک نظام فکری است که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده و باید امتداد داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه تبیین اقتصادمقاومتی از منظر قرآن کریم لازم است، گفت: باید در تالارهای گفت‌وگو در کانون‌های مساجد بهینه‌سازی الگوی مصرف و استفاده از کالاهای ساخت داخل عنوان شود تا ادبیات اقتصاد مقاومتی در جامعه شکل گیرد.

وی با بیان اینکه نهادهای دینی باید خط مقدم اقتصادمقاومتی در جامعه باشند افزود: کسی دلسوزتر از جریان انقلابی در تحقق اقتصاد مقاومتی نیست و از این نظر باید مزایای استفاده از تولید داخل برای بدنه جامعه شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.

علیزاده با اشاره به اینکه دین اسلام یک دین کامل است که در بحث اسراف و صرفه‌جویی و قناعت دستورالعمل‌هایی دارد، خاطرنشان کرد: معرفی زندگی به سبک قرآنی با مدیریت مصرف باید در دستور کار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار گیرد.

وی از برگزاری هفته قرآن و عترت در بهمن ماه امسال در کرمان خبر داد و گفت: جشنواره‌های بسیار خوبی در حوزه قرآنی در سطح وزارت ارشاد در حال برگزاری است که در کرمان نیز مرحله استانی آنها انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم در آئین اختتامیه یازدهمین جشنواره قرآنی "مدهامتان" استان کرمان از 24 برگزیده قرآنی در رشته‌های قرائت، حفظ کل، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه برای خواهران و برادران در رشته‌های قرائت، ترتیل، اذان، حفظ 20 جزء، حفظ کل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه تجلیل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.