معاون بازاریابی و فروش شرکت هواپیماسازی امبرائر نوشت: ایران حدود ۲۱ جت تجاری دارد و بر اساس پیش بینی شرکت امبرائر تعداد این هواپیماها در ایران تا سال ۲۰۳۵ به بیش از ۵۰ فروند خواهد رسید.

 جت‌های تجاری ایران تا ۲۰۳۵ چند فروند خواهد شد؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، سخنرانان شرکت کننده در کنفرانس صنعت هوایی ایران در لندن گفتند، لغو تحریم های هسته ای غرب علیه ایران به صورت فوری موجب منتفع شدن صنعت هوانوردی  نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت هوانوردی آکسون در این کنفرانس گفت، ایران دارای جمعیت ثروتمند زیادی است. هرچند آمارهای دقیقی در این زمینه وجود ندارد، اما تعداد این جمعیت به هزاران نفر می رسد. میلیونرها و میلیاردرهای زیادی در ایران وجود دارند و شما می توانید از خودروها و خانه های موجود در ایران به این نکته پی ببرید. شما می توانید ثروت را ببینید و استفاده از هواپیما برای سفر کردن نیز مطمئنا در میان آنها رایج است.»
وی ضمن مقایسه ایران با برزیل گفت، برزیل دارای زیرساخت های ریلی و جاده ای ضعیفی است و در نتیجه به بزرگترین دارنده جت های تجاری در خارج از آمریکا تبدیل شده است. وی ایران را بزرگترین فرصت بازار هوانوردی جهان توصیف کرد و گفت این کشور برای بسیاری از سرویس های هوانوردی مکانی دست نخورده است.
مدیرعامل شرکت هوانوردی آکسون، گفت، اکثر فرودگاه های ایران در مراکز مهم جمعیتی در شمال غرب این کشور واقع شده اند اما صنعت هوانوردی در کل کشور گسترده شده است. غرب کشور نفت و مراکز پتروشیمی دارد و شرق کشور دارای معادن آهن و مس است. جنوب دارای صنعت شیلات، کتان و تولید فولاد است. «بنابراین صنعت هوانوردی در همه جای کشور مورد نیاز است.
تم والن، از موسسه حقوقی والن گفت: «برداشت من این است که هواپیماهای تجاری نمی توانند به ایران فروخته شوند.»
خوزه ادواردو کوستاس، معاون بازاریابی و فروش شرکت هواپیماسازی امبرائر گفت، پیش بینی می شود که رشد تولید ناخالص داخلی ایران به 4.1 درصد برسد، در حالی که این کشور 80 میلیون نفری با آن همه منابع و ثروت تنها حدود 21 جت تجاری دارد، بنابراین صنعت هوانوردی ایران پتانسیل بالایی دارد.
وی گفت، بر اساس پیش بینی شرکت امبرائر تعداد این هواپیماها در ایران تا سال 2035 به بیش از 50 فروند خواهد رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.