قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی: استفاده از نقوش محلی در این کارها باعث شکل گیری هویت بومی در آثار شده و پیامهای فرهنگی و ملی را به خوبی توانسته القاء کند.

درخشش مربیان استان در جشنواره ملی تولید کتاب رضوی

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، همزمان با تولیدات هنری آثار رضوی نوشین فرهادی با دو کتاب شعر و داستان کودک  موفق به کسب رتبه برگزیده در این جشنواره شد.

در اولین جشنواره ملی تولید کتابهای رضوی 14 عنوان کتاب به مرحله ی تصویر گری و چاپ رسیدند و همزمان با اختتامیه ی این جشنواره رونمایی شدند که از این میان نوشین فرهادی تصویر گری 2 کتاب چاپ شده را بر عهده داشت.

بر اساس این خبر کتابهای «بوی سیب استجابت سروده ی  شعله ایل بیگی پور» و«هدیه نوشته امیررضا نظری» از چهارمحال و بختیاری توسط این هنرمند کانونی تصویر گری شدند.

در این میان تکنیک تصویرگری مجموعه بوی سیب استجابت با استفاده از المان‌های فانتزی و تخیل‌گرایانه‌ای که متناسب با فضای ایجاد شده در ذهن مخاطب یا تصویرگر نقش می‌بندد انجام  و با بهره‌گیری از تکنیک نقاشی شنی در این تصویرگری فضای شاعرانه در تصاویر بیش از پیش نمایان ‌شده است.

استفاده از نقوش محلی در این کارها باعث شکل گیری هویت بومی در آثار شده و پیامهای فرهنگی و ملی را به خوبی توانسته القاء کند.

تکنیک های بکار رفته توسط نوشین فرهادی المان هایی موثر در انتقال پیام و محتوای کتاب هستند و تصاویر متفاوتی در حوزه ی رضوی خلق کرده اند.

تصاویر با تکنیک گواش و اکرلیک اجرا شده که نوع تکنیک اجرای آن تقریباً به روش اسکراچ ‌برد و استفاده از رنگ‌های تخت است.

استفاده از المان‌های بومی محلی، فرهنگ بومی رنگرزی خامه‌های قالی‌بافی و بافت قالی که سمت و سوی داستان چنین فضایی را ایجاد می‌ کند، کلیت تصاویر این کتاب بوده است.

کتاب هدیه داستان کوتاهی از زندگی و فولکلور مردم منطقه چهارمحال و بختیاری پیرامون اعتقادات دینی و مذهبی با رویکرد زیارت و استجابت دعا است.

بوی سیب استجابت نیز مجموعه شعری برای کودکان است که فضاهای خاص زیارت و ارادت به امام رضا (ع) در آن به نمایش گذاشته شده است

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.