قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی: با اقدامات گمرک در سال های اخیر، اسامی شرکت و واحدهای تولیدی خوش حساب که سابقه قاچاق کالا ندارند، احصا و مجوز خروج کالا برای این واحدها با ارزیابی اجمالی در سریع ترین زمان ممکن صادر می شود.

رد بروکراسی اداری در گمرک استان

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیرگمرک چهارمحال و بختیاری گفت: با رد بروکراسی در گمرکات، زمان انجام تشریفات گمرکی برای ترخیص کالاهای صادراتی  استان در کمتر از یک ساعت انجام می شود.

اسماعیل الله دادی افزود: از زمان راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی و پنجره تجارت فرامرزی در گمرک  علاوه بر کاهش هزینه برای تجار و دولت، زمان انجام تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی از 2 روز به کمتر از یک ساعت کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: در این سامانه ها صادر کننده اظهارنامه خود را بصورت الکترونیکی برای گمرک ارسال می کند و کارشناسان گمرک با ارزیابی کالا در محل واحد تولیدی، تشریفات گمرکی را در سریع ترین زمان ممکن انجام می دهند
الله دادی اظهار کرد: با اقدامات گمرک در سال های اخیر، اسامی شرکت و واحدهای تولیدی خوش حساب که سابقه قاچاق کالا ندارند، احصا و مجوز خروج کالا برای این واحدها با ارزیابی اجمالی در سریع ترین زمان ممکن صادر می شود
وی افزود: 98 درصد واحدهای تولیدی صادرکننده استان در مسیر سبز (برای کالاهایی که به دلیل حساسیت کمتر نیاز به صرف زمان کمتری برای بررسی و تطبیق اظهارنامه با کالاهای صادراتی دارند) مورد ارزیابی قرار می گیرد و تنها 2 درصد از تجار به سمت مسیر قرمز ارزیابی هدایت می شوند.
مدیرگمرک استان در پایان گفت: مدت تخلیه کالا در انبار گمرک و یا محل اختصاصی وارد کننده ها و ارزیابی و تطبیق اسناد با کالای وارداتی نیز بیش از سه ساعت به طول نمی انجامد.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.