قدس آنلاین یزد : رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد گفت : نخستین همایش ملی توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان یزد و چشم انداز آن در افق 1404 امروز با حضور مسئولان، کارشناسان و اساتید دانشگاه در دانشگاه یزد آغاز بکار کرد.

نخستین همایش ملی توسعه استان یزد و چشم انداز آن در افق 1404 آغاز بکار کرد

به گزارش قدس آنلاین ا زیزد ، حمیدرضا نصیری‌زاده در رابطه با این همایش که طی امروز و فردا در یزد برگزار می‌شود، اظها رداشت : همایش توسعه استان یزد در هشت محور اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان در استان(الزامات و چالش‌ها)، آمایش استان - وضعیت موجود و وضعیت مطلوب، انرژی و آب - نوسازی، بهینه‌سازی و مدیریت ، صنعت و معدن استان – رقابت‌پذیری و راهبردهای آینده و فرهنگ، گردشگری و میراث فرهنگی، برنامه‌ریزی، توسعه و حفاظت از محورهای این همایش است.

دبیر اجرایی همایش محیط زیست، سلامت، سرمایه انسانی و نشاط اجتماعی، زیرساخت‌های توسعه، اعتبارات استان، حمل و نقل و شبکه های انتقال و توزیع و بازار کار استان، مهاجرت، فضای کسب و کار، جمعیت و منابع انسانی را از دیگر محورهای این همایش عنوان کرد.

نصیری زاده خاطرنشان ساخت : بررسی تجارب گذشته برنامه‌های توسعه و بازشناسی جایگاه استان یزد در تقسیم کار ملی و نیز جمع‌بندی نظرات صاحب‌نظران درباره تدوین سند توسعه استان از اهداف این همایش است که با همکاری دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: 310 مقاله از 21 استان کشور به این همایش ارسال شده که کمیته علمی همایش متشکل از 98 داور، 258 مقاله را برای ارائه در محورهای هشت‌گانه همایش پذیرفته است.

دبیر اجرایی همایش گفت : همچنین هفت کارگاه تخصصی، نمایشگاه توانمندی‌های توسعه استان و ارتباط با دانشگاه – جامعه و بهره‌گیری از نظرات مدیران استان از گذشته تا امروز و رونمایی از کتاب خلاصه و تحلیل محتوای مقالات ارائه شده در حاشیه این همایش ارائه می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد با اشاره به برخی نتایج تحلیل مقالات ارائه شده است، افزود: در بررسی این مقاله ها به دو موضوع اصلی که یکی آب و دیگری گردشگری جهانی و ظرفیت‌های استان در این زمینه است، بیشتر مورد توجه قرار گرفته و تقریبا همه صاحب‌نظران مهمترین مشکل استان را تامین آب بیان کرده‌اند.

نصیری‌زاده گفت : عده‌ای از آنها به لزوم مدیریت مصرف به جای انتقال آب معتقد هستند و عده‌ای دیگر بر لزوم انتقال آب از مبادی مختلف تاکید داشته‌اند ولی در مجموع همه بر گفتمان‌سازی و وفاق برای رسیدن به موضوعاتی همچون آب الزام و تاکید می‌کنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.