قدس آنلاین- تبریز: جانشین فرمانده سپاه عاشورا از برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در پارک شمیم پایداری تبریز همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: عملیات کربلای 5 در این نمایشگاه شبیه‌سازی می‌شود.

برگزاری نمایشگاه فرهنگی رزمی دفاع مقدس در تبریز/ شبیه‌سازی عملیات کربلایی 5

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علی قادری ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در راستای فرا رسیدن سالگرد سی‌وششمین هفته دفاع مقدس برنامه‌هایی در 36 بند مشخص‌ شده است، اظهار داشت: در این راستا حفظ و نشر ارزش‌ها و آثار دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت‌مداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی از اهداف برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی افزود: دفاع مقدس یکی از ارزش‌های ماندگار انقلاب اسلامی بوده و با اهمیت‌ترین موضوع بعد از انقلاب به شمار می‌رود؛ بر این اساس یکی از ماموریت‌های سپاه عاشورا ترویج ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس است.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا از برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در پارک شمیم پایداری تبریز همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: عملیات کربلای 5 در این نمایشگاه شبیه‌سازی می‌شود.

قادری با بیان اینکه همه نهادها و سازمان‌های فرهنگی رزمی(ستاد نیروهای مسلح، سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی) در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: این سازمان‌ها و نهادها با غرفه‌های که در اختیار آنها قرار داده شده، توان رزمی و فرهنگی خود را به نمایش می‌گذارند.

وی تصریح کرد: خاطره‌گویی، شبیه‌سازی عملیات کربلایی 5، آثار شهدا، تولیدهای فرهنگی و نرم‌افزارهای دفاع مقدس، توانمندی‌های بسیجیان پزشکی، ماکت عملیاتی، پخش فیلم و مقاومت، علمی و پژوهشی، اختراعات از جمله غرفه‌های این نمایشگاه است که در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا افزود: این نمایشگاه از 31 شهریور تا 6 مهر در پارک شمیم پایداری تبریز تبریز برگزار می‌شود.

قادری تاکید کرد: برپایی نمایشگاه‌های دفاع مقدس را در پاسداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران بهانه‌ای برای قدردانی از خانواده ایثارگران و مرور دوران دفاع مقدس خواند و ادامه داد: شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس به تاسی از فرهنگ عاشورا و سیدالشهدا(ع) از گرانبهاترین متاع هستی خود(جان) گذشتند و از اسلام و انقلاب دفاع کردند.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا اظهار داشت: هفته دفاع مقدس را فرصت مناسبی برای سخن گفتن از دلیرمردانی دانست که در تبعیت از ولایت در برابر شرق و غرب ایستادند و تاکید کرد: باید این جانفشانی و فداکاری‌ها و تاریخ آن دوران به نسل جوان تبیین و منتقل شود تا جوانان بدانند در تاریخ‌مان چه مردانی درخشیدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.