قدس آنلاین- بیرجند:شهردار بیرجند با اشاره به برنامه‌های پنج ساله برای توسعه فضای سبز شهری بیرجند گفت: در این برنامه به سه میلیارد و 500 میلیون تومان برای توسعه فضای سبز مهرشهر نیاز داریم.

توسعه فضای سبز "مهرشهر"بیرجند 3/5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، عباسعلی مدیح در مراسم افتتاح بوستان" مهرشهر" بیرجند اظهار داشت: این بوستان دومین بوستان مهرشهر بیرجند است که مساحت این بوستان 9 هزار و 806 مترمربع است.

وی با اشاره به اینکه این بوستان با اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است افزود: برای احداث فضای سبز در مهرشهر با کمبود زمین روبه‌رو هستیم.

شهردار بیرجند با اشاره به برنامه‌های پنج ساله برای توسعه فضای سبز شهری بیرجند بیان کرد: در این برنامه به سه میلیارد و 500 میلیون تومان برای توسعه فضای سبز مهرشهر نیاز داریم.

مدیح با بیان اینکه توجه ویژه‌ای به فضای سبز نیمه شمالی بیرجند شده است گفت: در سال جاری 67 درصد از بودجه عمرانی شهرداری در این زمینه هزینه شده است.

شهردار مرکز استان خراسان جنوبی در ادامه از سازمان راه و شهرسازی خواست تا زمینهای بیشتری به شهرداری واگذار کند و در این راستا هر قطعه زمینی که واگذار شود شهرداری بعد از حدود 2 ماه پاکسازی محیط  نسبت به احداث فضای سبز اقدام می‌کند.

وی عنوان کرد: کل فضای سبز مهرشهر 1.5 هکتار است که نشان دهنده  این است که سرانه فضای سبز در مهرشهر پایین است.

مدیح با بیان اینکه از اول مهرماه آسفات برخی از معابر مهرشهر آغاز می‌شود خاطرنشان کرد: در 5 ماهه نخست سال جاری 60 هزار متر مربع از مساحت مهرشهر آسفالت شده است که این میزان آسفالت نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.