در پی حمله به پایگاه نظامیان سوریه در «دیر الزور»، شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه شنبه به درخواست روسیه نشستی اضطراری برگزار کرد.

نشست اضطراری شورای امنیت در پی حملات هوایی آمریکا به ارتش سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، شورای امنیت سازمان ملل متحد، در پی گزارش‌ها در مورد «حمله» اخیر جنگنده‌های ائتلاف به یک پایگاه ارتش سوریه، که به کشته شدن 62 نظامی و زخمی شدن بیش از یکصد تن منجر شده، تشکیل جلسه داد.
روسیه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت شده‌ بود.
پس از این نشست محرمانه، «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل، با اشاره به آغاز تحقیقات درباره این حمله و همچنین ابراز تأسف به خاطر جان باختن نظامیان سوری گفت: اگر مشخص شود که این حمله را هواپیماهای ائتلاف انجام داده باشند «ناخواسته بوده است. »
پاور همچنین اقدام روسیه در تقاضای برگزاری نشست شورای امنیت را «ریاکارانه» خواند و گفت: در طول پنج سالی که از بحران سوریه می‌گذرد، مسکو هرگز به خاطر کشته شدن غیرنظامیان به دست ارتش سوریه چنین ابراز خشم نکرده است.
از سوی دیگر، «ویتالی چورکین» نماینده روسیه در سازمان ملل نیز درباره سرنوشت طرح آتش‌بس در سوریه که به ابتکار آمریکا و روسیه آغاز شده گفت: اگر واکنش نهایی آمریکا به این حمله شبیه اظهارات سامانتا پاور باشد طرح آتش‌بس با معضلی جدی روبه‌رو شده است.
ارتش سوریه، شامگاه شنبه اعلام کرد که یکی از پایگاه‌هایش در شرق استان دیرالزور مورد حمله هوایی ائتلاف آمریکایی قرار گرفته است و وزارت دفاع روسیه از کشته شدن 62 سرباز سوری و زخمی شدن بیش از یک‌صد تن دیگر در حمله به این پایگاه خبر داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.