قدس آنلاین- بیرجند:معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بحث گردشگری و افزایش تعداد گردشگران گفت: رونق گردشگری استان در دو سال اخیر روبه بهبود است و همچنین آمار گردشگران به خصوص گردشگران خارجی در استان رو به افزایش است.

سفر گردشگران خارجی به خراسان جنوبی روبه افزایش است/ اقامتگاه های موقت برای مسافران  وگردشگران آماده شود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، همایون نخعی‌نژاد در ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار داشت: طبق آماری که در علت بروز تصادفات بررسی می‌شود خطاهای انسانی درصد زیادی دارد و این نشان می‌دهد در مباحث آموزشی باید آموزش‌های بیشتری داده شود.

وی با اشاره به بحث گردشگری و افزایش تعداد گردشگران در استان افزود: رونق گردشگری استان در دو سال اخیر روبه بهبود است و همچنین آمار گردشگران به خصوص گردشگران خارجی در استان رو به افزایش است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا برای اینکه بتوانیم موفق باشیم و تأثیرگذاری مطلوبی داشته باشیم باید در بحث آموزش خیلی بیشتر از گذشته عمل کنیم زیرا اگر در بحث گردشگری آموزشهای لازم داده نشود با مشکل مواجه شده و تمام زحمات گذشته هدر می‌رود.

نخعی‌نژاد با اشاره به اینکه همه عوامل اعم از هتلها، تاکسی‌های فرودگاه و همه دستگاه‌های مرتبط باید آموزش‌های لازم را ببینند تصریح کرد: این امر در بحث جذب گردشگران خارجی اهمیت بیشتری دارد و اگر با نظر مثبت به کشورشان بازگردند باعث جذب سایر گردشگران نیز می‌شوند بنابراین در این راستا باید هماهنگی‌های لازم با تمام دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: ما ابتدای راه هستیم و راه طولانی را در جهت شناسایی مناطق گردشگری پیش رو داریم باید همه با هم تلاش کنیم و با یکدیگر هماهنگ شویم تا بتوانیم در اطلاع‌رسانی وحدت داشته باشیم زیرا در همه زمینه‌ها نیاز به هماهنگی وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در بحث مناطق گردشگری در کویر نهبندان بازتاب لازم را نتوانستیم در سطح ملی داشته باشیم. از این رو همه باید در این راستا تلاش کنیم تا بتوانیم مردم را با ظرفیتهای مناطق گردشگری آشنا کنیم در این صورت در مباحث علمی نیز موفق‌تر خواهیم بود.

نخعی‌نژاد با بیان اینکه درصد قابل ملاحظه‌ای از گردشگران استان اقامتگاه‌های موقت را انتخاب کردند اظهار داشت: ما هر چقدر بتوانیم اقامتگاه‌های موقت را برای گردشگران آماده کنیم موفق‌تر خواهیم بود زیرا بخشی از جامعه امروز ما تمایل دارند از چادر استفاده کنند باید در این راستا به بررسی آماری برسیم تا برنامه مناسب‌تری داشته باشیم.

وی افزود: باید در کنار همه مسائل گردشگری بحث صنایع دستی نیز به طور جدی پیگیری شود زیرا استان ما در بحث گردشگر وضعیت خوبی داشته است و این نیز باید گسترش داده شود و هر کجا که مردم و گردشگران حضور دارند در کنار آن صنایع دستی نیز وجود داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید زمینه‌ها فراهم شود تا نوروز امسال زمینه بهتری برای گردشگران وجود داشته باشد گفت: همچنین بحث مجتمع‌های خدماتی، سوخت، ایمنی و امنیت فضاهایی که مردم مستقر می‌شوند نیز مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.