قدس آنلاین: نادیا یزدانی معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور بر کاهش معلول زایی در کشور تاکید کرد و گفت: سالانه ٣٠هزار نوزاد معلول در کشور متولد می شود که باید معلولین از بهترین امکانات و دستاوردهای علمی بیشتری بهره مند شوند

سالانه 30 هزار نوزاد معلول در کشور متولد می شود

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، دکتر محسنی بند پی در جلسه تودیع معارفه مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی اظهار داشت:سازمان بهزیستی در دولت تدبیر امید با رویکر جدیدی که در پیش گرفت اهداف خود رابر 4پایه عملیاتی کرد.

وی، پیشگیری بروز آسیب های اجتماعی،مداخلات به هنگام،ارتقای خدمت توان بخشی،بهره مندی از ظرفیت های مردمی را از4 اهداف سازمان بهزیستی برشمرد.

وی افزود: در پیشگیری از آسیب های اجتماعی ومعلولیت ها باید به مباحث غربالگری شنوایی سنجی و بینایی سنجی توجه داشت.

شناسایی 3 هزار کودک ناشنوا

محسنی بندپی اظهار داشت: طی سال گذشته سه هزار و ٣٨ کودک ناشنوا و دارای عارضه شنوایی در کشور شناسایی شده است.

وی ادامه داد:این سازمان قرارداد خود را در سال جاری در خصوص بحث غربالگری باید به بالای 90درصد برساند که در سال 94خراسان شمالی دربحث غربالگری 76درصد بوده که بالاتر از میانگین کشوری است.

وی افزود:رویکرد سازمان بهزیستی باید به سوی پیشگیری از اختلالات ژنتیکی ومشاوره قبل از ازدواج باشد تا در کشور هیچ معلول زایی نداشته باشیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور یادآورشد:در برنامه ششم توسعه مشاوره قبل از ازدواج اجباری شده تا کمتر در کشور معلول زایی تا اختلالات روحی روانی در جامعه کمتر باشد.

بازگشت4 هزارو 400 نفر از عمل خودکشی

محسنی بند پی خاطر نشان کرد:اورژانس اجتماعی در سال گذشته 4هزارو400نفر را از عمل خودکشی با مداخلات به هنگام، بازگشت داده اند.

وی گفت: باید در سازمان بهزیستی از همه ظرفیت ها استفاده شود تادر جامعه بتوانیم از مشکلات جلوگیری کنیم.

ساخت 500 مرکز غیر دولتی

مدیر کل سابق بهزیستی خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار داشت:سازمان بهزیستی 31هزار خانواده را تحت پوشش خود قرار داده که بطور مستقیم وغیر مستقیم از این اداره خدمات دریافت میکنند.

اله وردی با بیان اینکه500 مرکز غیر دولتی با کمک خیرین این استان ساخته شده است افزود:289مرکز خصوصی امور اجتماعی،50مرکز توان بخشی،100مرکز پیشگیری و35موسسه خیریه توسط سازمان بهزیستی راه اندازی شده است.

نماینده مردم خراسان شمالی اظهار داشت:خراسان شمالی از جمله استان های آسیب پذیراست که باتوجه به وجود این آسیب ها نیازمند حمایت بیشتری است.

اکبری ادامه داد:باتوجه به توان وتلاش سازمان ونهاد های مرتبط به بهزیستی باید کاستی هاونارسایی های این سازمان کاهش یابد.

وی از حمایت مجلس شورای اسلامی از سازمان بهزیستی خبر داد وافزود:علاوه بر قانون حمایت از معلولین طی چند هفته اخیر قانون حمایت از مادران دارای معلول نیز در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات رضا اله وردی تقدیر و اسماعیل قربانی به عنوان مدیر کل جدید بهزیستی خراسان شمالی منصوب شد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.