استاندار لرستان گفت: بانک‌ها ۸۰ درصد سه هزار میلیارد سپرده مردم استان لرستان را صرف سرمایه‌گذاری در دیگر استان‌ها می‌کنند.

۸۰ درصد سپرده بانکی لرستان صرف سرمایه‌گذاری در دیگر استان‌ها می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، هوشنگ بازوند ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و تعدادی از نمایندگان استان در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به سهم شش هزار میلیارد ریالی استان لرستان از ردیف‌های متفرقه بودجه اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از ظرفیت مطلوبی برای اخذ اعتبارات دولتی هم‌زمان با طرح برنامه ششم توسعه در مجلس برخوردار هستند و باید این موضوع با جدیت لازم از سوی تمامی مسئولان استانی پیگیری شود.

وی بابیان اینکه مدیران دستگاه‌های مختلف استان موظف به رایزنی برای اخذ  سهم استان از ردیف بودجه‌های شناور و متفرقه هستند از ارائه چندین پیشنهاد مختلف در راستای اخذ بودجه از ردیف‌های متفرقه خبر داد و افزود: نرخ بالای بیکاری در استانی نظیر لرستان یکی از سرفصل‌های دولت است که در بودجه مکلف شده هفت درصد یارانه را به سرمایه‌گذاران در این استان‌ها اختصاص دهد.

استاندار لرستان با مهم برشمردن جذب اعتبارات سال آینده از ردیف بودجه‌های شناور عنوان کرد: باید با استدلال و پیشنهاد مدیران دستگاه‌های اجرایی در جهت جذب اعتبارات از این محل تلاش شود چراکه به‌عنوان نمونه سد آبسرده سال گذشته با پیگیری‌های انجام گرفته اعتبارات آن از 40 میلیارد ریال به 80میلیارد ریال رسید و در تداوم پیگیری‌ها باید بتوان این بودجه را امسال به 160میلیارد ریال رساند.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست از این فرصت نهایت استفاده را در راستای اخذ سهم استان لرستان انجام دهند و بیان کرد: مدیران استانی چنانچه در این مسیر با مشکلی مواجه هستند می‌توانند با طرح آن زمینه رفع این مشکلات از طرق انجام مکاتبات لازم را فراهم ساخته و در صورت نیاز از ظرفیت نمایندگان و استاندار برای رفع مشکلات استفاده کنند.

بازوند همچنین تفویض اختیارات به مدیران سه استان پایلوت اقتصادی در کشور را فرصتی  مناسب در راستای پیگیری مطالبات این استان‌ها برشمرد و تصریح کرد: استان لرستان به‌عنوان یکی از سه استان پایلوت اقتصادی در کشور به‌منظور پیشبرد بهتر تحقق اقتصاد مقاومتی اختیاراتی به آن تفویض شده که این تفویض اختیارات در 36 بند جمع‌بندی شده است به‌رغم عدم حصول تمامی اختیارات تفویض شده در این راستا اما در همین موارد تفویض اختیار شده نیز مدیران باید بدون کمترین محافظه‌کاری مصوبه ابلاغی دولت را انجام دهند.

وی با اشاره به توقف چندین ساله سد بختیاری به دلیل کمبود اعتبار و عدم موافقت با ساخت سدهای بلند خاطرنشان کرد: به دنبال وقوع سیلاب سال جاری وزارت نیرو برای احداث آن متقاعد شده است چراکه این سد از اهمیت به سزایی برخوردار است و تفاهم‌نامه‌ای در راستای ازسرگیری احداث این طرح با یک شرکت کره جنوبی در ژاپن تنظیم‌شده است.

استاندار لرستان از تولید هزار مگاوات برق در مصوبه دولت یازدهم خبر داد و گفت: احداث تمامی نیروگاه‌ها باید توسط بخش خصوصی  صورت پذیرد و مصوبه‌ای نیز در دولت یازدهم مبنی بر تولید پنج هزار مگاوات برق در برنامه گذرانده شده که از این میزان، هزار مگاوات به لرستان و هزار مگاوات نیز به هرمزگان تعلق گیرد درحالی‌که مابقی استان‌ها سهم آن‌ها نصف این مقدار است و استان لرستان در این برنامه در اولویت دوم برای ساخت و تولید این میزان برق قرارگرفته و در این راستا 18 هزار هکتار زمین تحویل‌شده است و عملیات اجرای این طرح با قول مساعد وزیر نیرو آبان ماه امسال آغاز می‌شود.

وی با اشاره به بلاتکلیف باقی ماندن میدان اسب‌دوانی لرستان عنوان کرد: این میدان با وسعت 80 هزار مترمربع به مدت 10 سال بلاتکلیف و بدون استفاده باقی‌مانده بر این اساس اداره ورزش و جوانان ظرف یک ماه آینده باید نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام کند تا بیش از این سرمایه‌های استان به هدر نرود.

بازوند همچنین به وضعیت مشابه کارخانه پرس و گلخانه دیناروند اشاره کرد و افزود: با ورود چند سرمایه‌گذار در آینده‌ای نزدیک و واگذاری آن‌ها سرمایه‌گذار متقاضی تعیین تکلیف خواهند شد و در صورت نیاز به پیگیری و رایزنی بیشتر این‌گونه موارد در اولویت و دستور کار قرار می‌گیرد چراکه بلاتکلیف گذاشتن این سرمایه‌ها به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست.

وی به تملک 84 واحد در استان لرستان توسط بانک‌ها اشاره و بیان کرد: بانک‌های عامل تا پایان شهریورماه مهلت‌دارند تا گزارشی کامل از  واگذاری تعداد واحدهای تملک شده و عملکرد مابقی واحدها ارائه دهند.

استاندار لرستان از عدم همکاری بانک‌ها در این زمینه انتقاد کرد و گفت: بانک‌های دولتی در این زمینه همکاری خوبی نداشته‌اند و بانک‌های خصوصی نیز به‌هیچ‌وجه عملکرد قابل‌قبول و مطلوبی ندارند چراکه 80 درصد سه هزار میلیارد سپرده مردم استان را صرف سرمایه‌گذاری در سایر استان‌ها می‌کنند که ازجمله این موارد می‌توان به بانک ملت اشاره کرد که به مدت سه سال است هتل شاپور خواست را به ارزش 10 میلیارد تومان تملک کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.