هیئت فرزندان شهدای اسلام به مناسبت عید سعید غدیر خم مراسم ویژه‌ای در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) برگزار می‌کند.

بزرگداشت شهدای سادات در آستان امام‌زاده صالح (ع)

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، واژه شهید از مقدس‌ترین و مورد احترام‌ترین واژه‌ها نزد همه ایرانیان است، همچنین این واژه ذهن هر شنونده‌ای را به یاد دوران جنگ تحمیلی می‌اندازد.

در میان اسامی تمام شهدای جنگ تحمیلی، به نامهایی برمی‌خوریم که پیوندی را به همراه داشتند و آن «سید» بود، در فضای جبهه همه به نوعی ارادت شان به سادات به شکلهای مختلف نشان می دادند، چون می گفتند آنان فرزندان حضرت زهرا (س) هستند، در واقع نسبت آنان با حضرت زهرا (س) بود که موجب ارادت دیگران به سادات در آن زمان بوده و هست. شهدایی که با جریان انقلاب اسلامی در رودی پرسرعت جریان پیدا کردند و توفیق همراهی با کاروان امام حسین (ع) را به دست آوردند، شهدایی که پیوسته در حال و هوایی حسینی بودند و وقتی از حس و حالشان پیش از آغاز عملیاتها پرسیده می شد، نه تنها هیچگونه نگرانی ای در چهره آنان دیده نمی شد، بلکه تمام وجودشان سرشار از نور و فرح بود و چیزی که چنین اطمینان قلب و بلندی روح به آنان داده بود، یاد پیوسته اهل بیت و به ویژه حضرت زهرا (س) و امام حسین (ع) بود.

حال مدتی است که  که هیئتی با عنوان «هیئت فرزندان شهدای اسلام» با هدف اتحاد و همبستگی بین فرزندان شاهد و ایثارگران و تقویت روحیه تاختن علیه دشمنان همیشگی به صورت ماهانه جلساتی را در بقعه متبرک امام زاده صالح (ع) برگزار می کند. هیئت فرزندان شهدای اسلام به همت و عشق بچه‌های شاهد و ایثارگر پایگاه خود را در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) روز به روز شکوه بیشتری به خود می گیرد.

در همین راستا، هیئت فرزندان شهدای اسلام همزمان با عید غدیر خم مراسمی را جهت بزرگداشت شهدای سادات برگزار می‌کند، این مراسم  روز دوشنبه 29 شهریور از ساعت 17 در آستان مقدس امامزاده صالح (ع)  برگزار و به شهدای معظم  سادات تقدیم می‌شود و امید است با برگزاری این مراسم  حضرت امیرالمومنین علی (ع) از فرزندان خود خشنود شود، از کلیه  فرزندان، همسران و والدین گرامی شهدای سادات  در صورت تمایل جهت نکوداشت شهید بزرگوار مشخصات (عکس، نام و نام خانوادگی،  تاریخ و محل شهادت )  شهید معظم را هر چه سریع‌تر به تلگرام 09122401531 ارسال کنند تا در این مراسم از شهید بزرگوار شما نیز یاد شود.

این مراسم که همزمان با شب عید غدیر است، با مداحی مادحین اهل‌بیت (ع) حاج علیرضا روانسان و زهیر معصومی برگزار می‌شود.

از شیعیان حضرت و  همچنین عاشقان و دوستداران شهدا جهت شرکت در این مراسم معنوی دعوت به عمل می‌آید.

در ادامه تصاویری از شهدای سادات هشت سال دفاع مقدس آمده است:

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.