نماینده دیرالزور در پارلمان سوریه گفت که حملات دیرالزور با برنامه‌ریزی مشترک آمریکا و گروه تروریستی داعش صورت گرفت.

حملات دیرالزور با برنامه ریزی آمریکا و داعش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «سطام الدندل» نماینده شهر دیرالزور در پارلمان سوریه گفت: همه ادعاهای آمریکا در خصوص اینکه حملات هوایی‌اش به مواضع ارتش سوری در جبل‌الثرده در جنوب دیرالزور اشتباهی صورت گرفته، دروغ است، بلکه آنچه روی داده است، هدف دار و از پیش طراحی شده بود.

وی افزود: آنچه ثابت می‌کند که حملات آمریکا از پیش طراحی شده بود، حمله بزرگ گروه تروریستی داعش به این منطقه است که درست بعد از حملات هوایی آمریکا صورت گرفت و سپس داعش محلات مسکونی دیرالزور را با دهها خمپاره و موشک هدف قرار داد که در پی آن شماری از غیر نظامیان که از دو سال قبل تحت محاصره گروههای تروریستی هستند به شهادت رسیده و یا زخمی شدند.

این نماینده پارلمان سوریه با بیان اینکه این حملات داعش با پشتیبانی هوایی آمریکا صورت گرفت، تاکید کرد: این حملات تصادفی نبود بلکه از قبل طراحی شده بود و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط داعش و ائتلاف آمریکایی به وقوع پیوست.

وی درباره اهداف این حملات تصریح کرد: هدف از این حمله ضربه زدن به توافق آتش‌بس آمریکا و روسیه که با هدف فراهم کردن مقدمات راه حل سیاسی محقق شد، است. همچنین آمریکا از این طریق این حملات خواست که فشارها را در جبهه‌های نبرد در شرق سوریه بیشتر کند تا داعش فرصتی برای ورود به فرودگاه نظامی دیرالزور که از دو سال پیش نتوانسته آن را به کنترل خود در بیاورد پیدا کند.

الدندل در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار داشت: از زمان اجرایی شدن آتش‌بس 200 مورد نقض آتش‌بس توسط گروههای تروریستی  صورت گرفته است، اما موضوع فقط نقض آتش‌بس نیست بلکه این اقدمات تجاوز مستقیم آمریکا به مواضع ارتش سوریه به شمار می رود و این امر ثابت می کند که آمریکا و ابزارهای تروریستی آن به دنبال آتش بس در سوریه نیستند.

نماینده پارلمان سوریه در پایان خاطرنشان کرد که ارتش سوریه همچنان با کمک مبارزان عشایر در شهر دیرالزور به مقاومت خود ادامه می‌دهد و نیروهای ارتش سوریه با به کنترل در آوردن مواضعی که روز گذشته از دست دادند، زمام امور را در میدان در دست گرفته‌اند.

ارتش سوریه، شامگاه شنبه اعلام کرد که یکی از پایگاه‌هایش در شرق استان دیرالزور مورد حمله هوایی ائتلاف آمریکایی قرار گرفته است و وزارت دفاع روسیه از کشته شدن 62 سرباز سوری و زخمی شدن بیش از 100 تن دیگر در حمله به این پایگاه خبر داد.

در بیانیه فرماندهی مرکزی آمریکا نیز آمده است که جنگنده‌های ائتلاف تحت فرمان این کشور روز شنبه مناطقی از دیرالزور که پیشتر نیز حملاتی را علیه داعش در آن ترتیب داده بودند، بمباران کردند و پیش از این اقدام روسیه در جریان عملیات قرار گرفته بود.

این حمله در حالی صورت گرفته است که آتش‌بس مورد توافق روسیه و آمریکا از ساعت 19 دوشنبه گذشته آغاز شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.