بیرجند/قدس آنلاین :رئیس کتابخانه امام رضا(ع) بیرجند گفت:به مناسبت روز بزرگداشت استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی، نمایشگاهی از کتاب و نرم‌افزار با عنوان «شهریار ملک سخن» در کتابخانه امام رضا(ع) بیرجند دایر شد.

نمایشگاه "شهریار ملک سخن" در کتابخانه امام رضا(ع) بیرجند دایر شد

به گزارش  قدس آنلاین از بیرجند، زهرا خسروی اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف گرامیداشت یاد و خاطره استاد سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار و معرفی منابع اطلاعاتی این کتابخانه با محوریت آثار این شاعر برجسته آذری‌زبان کشور و همچنین منابع چاپی و دیجیتالی در زمینه ادبیات و شعر فارسی، برپا شده است.

وی افزود: امام علی(ع) در نگاه شهریار، استاد شهریار: داستان زندگی و سیر و سلوک استاد شهریار، شیدایی‌ها: گزیده شعرهای شورانگیز شهریار، زندگی و شعر شاعران بزرگ ایران، شعر در ایران پیش از اسلام، بررسی و تحلیل مناجات‌های منظوم فارسی، سالشمار ادبیات معاصر ایران، سرگذشت شعر در ایران، انواع ادبی و آثار آن در زبان فارسی، برخی از این آثار است.

رئیس کتابخانه امام رضا(ع) بیرجند بیان کرد: این کتابخانه با بهره‌مندی از منابع اطلاعاتی متنوع در بخش‌های گوناگون مطالعاتی، زیر نظر معاونت امور کتابخانه‌های وابسته سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به کتابدوستان خدمات‌رسانی می‌کند.

خسروی یادآور شد: نمایشگاه شهریار ملک سخن، در کتابخانه امام رضا(ع) بیرجند به نشانی خیابان معلم، میدان مادر، جنب میراث فرهنگی، در معرض دید اهل کتاب و کتابخوانی قرار دارد.

 27 شهریور، سالروز درگذشت استاد شهریار(1285-1367)، در تقویم رسمی کشور، روز بزرگداشت این شاعر نامدار تبریزی و همچنین روز شعر و ادب فارسی نام گذاری شده است. همچنین منظومه «حیدربابایه سلام(سلام به حیدر بابا) » و غزل‌های «علی ای همای رحمت» و «آمدی جانم به قربانت» از سروده‌های معروف شهریار است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.